• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum t/m datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn1922

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2021
Hoi,

Heb in een Excel verlofaanvragen staan. De 1e datum is de begindatum van het verlof, de 2e datum is de einddatum van het verlof.
Dus bijvoorbeeld; 08-12-2021 - 09-12-2021 is dat iemand 2 dagen vrij heeft.
Ik weet hoe je de dagen kan berekenen, maar waar mij het omgaat is te weten hoeveel dagen verlof er in een week vallen.
Dus bijvoorbeeld; 03-12-2021 - 09-12-2021. Het resultaat moet dan zijn: week 48 is 1 dag verlof (weekenden niet meegerekend) en week 49 is 4 dagen verlof.
Hoe kan ik een formule in een excel stoppen zodat ik van elke week kan zien hoeveel dagen er verlof is geweest/zijn als ik over een begin- en einddatum beschik?

Voorbeeldje erbij helpt om meteen goede formule te verkrijgen, nu moet je zelf even de verwijzingen goed zetten.

A2=begindatum, B2=einddatum, C1 t/m C.. =weeknummer. Dan deze formule in C2 t/m C..
Code:
=SOMPRODUCT(--(WEEKDAG(RIJ(INDIRECT($A2&":"&$B2)))<6)*(ISO.WEEKNUMMER(RIJ(INDIRECT($A2&":"&$B2)))=C$1))

Dit had je zelf ook kunnen doen, je hebt precies mijn tekst hierboven nagebouwd en de verwijzingen staan dus al goed. Opmerking: je gebruikt tekst "week 1";"week 2" etc als kolomnaam. Dus heb ik de formule nog beetje aan moeten passen dat deze de laatste 2 cijfers gebruikt om te vergelijken met weeknummer.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan