Datum terug in juiste format zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenH

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Berichten
14
Hoi,

Ik weet niet hoe het precies komt, maar de weergave van mijn datum staat in een vreemd format.. Weet er iemand hoe ik die moet terugkrijgen naar het origineel? (Dacht dat het iets was zoals "23 februari 2009". Ik weet niet waar kijken.

(De bijlage toont hoe ie momenteel staat)

groeten,

Steven
 

Bijlagen

  • datum.PNG
    datum.PNG
    8,6 KB · Weergaven: 32
land instellinge misschien??
configuratie scherm.
 
@Steven,

Ga naar het configuratiescherm en 'Landinstellingen'
Controleer eerst of de instellingen van het toetsenbord goed staan (zie ScrDmp01):

onder Landinstellingen: tabblad 'Talen' > Knop 'Details'
Verwijder dus alles, totdat alleen de taal Nederlands en de toetsenbordindeling 'VS-International' overblijft.


Wanneer dit staat ingesteld, zoals in mijn bijlage en het is nog niet goed, reageer dan even.
 

Bijlagen

  • ScrnDmp.JPG
    ScrnDmp.JPG
    42,9 KB · Weergaven: 21
@Steven,

Ga naar het configuratiescherm en 'Landinstellingen'
Controleer eerst of de instellingen van het toetsenbord goed staan (zie ScrDmp01):

onder Landinstellingen: tabblad 'Talen' > Knop 'Details'
Verwijder dus alles, totdat alleen de taal Nederlands en de toetsenbordindeling 'VS-International' overblijft.


Wanneer dit staat ingesteld, zoals in mijn bijlage en het is nog niet goed, reageer dan even.
Nog niet geprobeerd, maar als ik het daarnaar wijzig: zit ik dan niet met Qwerty? (Bevind me in België, waar Azerty de standaard is.)
 
Nog niet geprobeerd, maar als ik het daarnaar wijzig: zit ik dan niet met Qwerty? (Bevind me in België, waar Azerty de standaard is.)

Ok, laat maar zitten dan ......
Ik zou ook niet weten welke instellingen dan exact de juiste zijn.
Wellicht een ander ......

Succes
 
Start dan Uitvoeren
typ intl.cpl en OK
scherm Landinstellingen verschijnt
in de groep Standaarden en Locaties klikken op de knop Aanpassen
het scherm Landinstellingen aanpassen verschijnt
Klikken op tabblad Datum
Achter Stijl korte notatie kun je bijvoorbeeld d-M-jjjj zetten (voor 23-2-2009)
Achter Stijl lange notatie kun je bijvoorbeeld dddd d MMMM jjjj zetten (voor maandag 23 februari 2009)
Je kunt hier zelf wat mee 'spelen', als je op de knop Toepassen klikt, zie je een voorbeeld in het scherm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan