datum&tijd naar 1990

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
als een pc van +/- 1999 een hp / opeens de tijd terug gaat zetten naar 1990 begint de batterij ermee op te houden dan of kan er iets anders zijn .verder mocht
dit zo zijn --hoe dan verder te handelen,is er een goede site met stappen om een batterijtje te plaatsen ,en waar je allemaal op moet letten.

alvast bedankt

ja het zou kunnen dat het batterijtje op het moederbord leeg is, dan gaat de datum waarschijnlijk naar de fabrieksinstelling, hoe, en waar het batterijtje te vernieuwen, kijk in het boekje van je moederbord, het is een oplaadcel, en is niet zo moeilijk te vervangen.
een site waar dit beschreven staat, zou ik niet weten.

"Opeens de tijd terug gezet", is dat misschien gebeurd na een 'ingreep' in de hardware? (Schoonmaken kan al zo'n ingreep zijn.)
Zet de tijd weer goed en wacht af ie blijft staan. Als het zich herhaalt kun je altijd nog de batterij vervangen. Zoals Seeburg zegt heb je je Mobo-boekje nodig.

Een goede raad: zet de datum en tijd goed in de bios en niet alleen in windows.
Als die tijd dan nog verandert naar een oudere instelling dan is de batterij inderdaad leeg.

Het batterijtje is gewoonlijk een grijs rond dingetje en zit vast met een ijzertje dat je kan verschuiven.
Het kan ook zijn dat het gesoldeerd is en dan moet ge naar een technieker gaan.

Jean

batterijtje

het probleem is opgelost met de datum &tijd.
ik heb de pc onder spanning laten staan en ik hoorde gisteren nog dat ie het nog steeds doet ,deze oude man trok iedere keer de stekker eruit zodat de spanning
eraf was en toen ik hem 1dag onder spanning had was er niks meer aan de hand.

bedankt iedereen voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan