• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum + tijd

• Onderwerp starter Onderwerp starter brop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brop

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Ik heb een bestand dat gemigreerd is vanuit een ander programma en nu wordt er in het excelbestand ipv alleen datum tevens de tijd 00:00:00.000 weergegeven. Ik krijg dit niet aangepast in de celeigenschappen, Heeft iemand nog tips of ideeen hoe ik dit kan aanpassen, ik wil graag de weergave jaar-maand-dag?

Groeten Brop/Patricia

Ik heb een bestand dat gemigreerd is vanuit een ander programma en nu wordt er in het excelbestand ipv alleen datum tevens de tijd 00:00:00.000 weergegeven. Ik krijg dit niet aangepast in de celeigenschappen, Heeft iemand nog tips of ideeen hoe ik dit kan aanpassen, ik wil graag de weergave jaar-maand-dag?

Groeten Brop/Patricia

De celeigenschappen lijkt mij toch de oplossing.
Kan je een voorbeeldbestandje zonder gevoelige informatie sturen met enkele datums.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De celeigenschappen lijkt mij toch de oplossing.
Kan je een voorbeeldbestandje zonder gevoelige informatie sturen met enkele datums.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

Als het goed is heb ik het bestand nu toegevoegd!

Groeten Brop / Patricia

Het punt is dat Excel de waardes niet (meer) herkent als datums.
Hoe dan ook ik het de 00:00:00.000 verwijdert uit elke cel.
Er zijn verschillende manieren om dat te doen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Code:
=LEFT(B1;10)*1
Vind ik de eenvoudigste methode, dan het celformaat aanpassen

Code:
=LEFT(B1;10)*1
Vind ik de eenvoudigste methode, dan het celformaat aanpassen

In dat geval geen *1 gebruiken omdat de celeigenschap wordt omgezet naar dd-mm-jjjj en TS wil gaarne de Engelse opmaak behouden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als je niet met 1 vermenigvuldigt dan is het nog steeds geen datum formaat maar tekst

Ik zei ook dat het het celformaat nog aangepast moest worden, dat kan dan ook jaar-maand-dag zijn.

zie bijlage

Als je niet met 1 vermenigvuldigt dan is het nog steeds geen datum formaat maar tekst

Ik zei ook dat het het celformaat nog aangepast moest worden, dat kan dan ook jaar-maand-dag zijn.

zie bijlage

Nope, Excel kan bijvoorbeeld wel het jaartal, maand en dag vinden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nope, Excel kan bijvoorbeeld wel het jaartal, maand en dag vinden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik kwam er niet helemaal uit met de formules maar heb het als volgt gedaan
00:00:00.000 vervangen door NIETS, dan celeigenschap aangepast naar jjjj-mm-dd

Bedankt voor de hulp en de moeite!

Groeten Patricia/Brop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan