Datum toevoegen mbv formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Campesino

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Berichten
18
Hallo,

Ik wil graag een formulier maken waarmee ik een bepaald proces kan volgen (idee van heel eenvoudig workflowmanager).

Bedoeling is dat een ordernummer opgezocht kan worden (of een nieuw ordernummer toegevoegen) en daarbij op een knop gedrukt kan wanneer een bepaalde processtap gereed is. Op dat moment wil ik de datum en tijd in een tabel opslaan.

Ik heb een plaatje bijgevoegd waarmee de bedoeling hopelijk duidelijker wordt.

In het plaatje is bijvoorbeeld processtap 1 op 17-12-2008 om 9u33 gereed gekomen en op de knop bij 1 geklikt waardoor die datum en tijd wordt opgeslagen.

Is er iemand die mij kan helpen met het maken van het formulier/query/code??
 

Bijlagen

  • naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    30,9 KB · Weergaven: 41
Je wilt dus dat als er op de knop wordt gedrukt je de huidige datum en tijd opslaat?
Zo te zien gebruik je een bound form dus als e op de knop drukt dan hoeft alleen de waarde in het veld ernaast de datum en tijd te tonen.

Zoiets
Code:
private sub cmdButton2_Click()
    me.text2 = format(now(),"dd-mm-yyyy hh:mm")
end sub
Omdat me.text2 bound is aan je tabel, hoef je verder niets te doen.

HTH:D
 
Dank voor je reactie!

Ik wil de datum wel graag opslaan in een tabel (met daarbij ordernummer en eventnummer). Omdat op basis daarvan allerlei berekeningen worden gemaakt over doorlooptijden. Is dit mogelijk?
 
als je tekstbox gekoppeld is aan je tabel dan hoef je verder niets te doen, je tabel wordt vanzelf geupdate.
als dat niet het geval is, dan moet je je tabel update met een SQL statement.
zoals deze:
Code:
currentdb.execute "update tabel set veldnaam1 = " & datum & ", veldnaam2 = '" & opmerking & "' where id = "   & id
Wees creatief!

HTH:D
 
Dankje! Dit werkt!

Nog 2 kleine vragen:

Het lukt me om de gebruikersnaam in het netwerk weer te geven, maar hoe kan ik deze vastleggen bij het opslaan van de datum en tijd?

Wanneer een gebruiker een datum en tijd wil overschrijven zou ik graag een waarschuwing willen weergeven, hoe kan ik dat doen?
 
Opslaan van de username is gelukt, rest alleen nog de waarschuwing wanneer een datum+tijd overschreven wordt. Een idee hoe ik dit kan doen?
 
Kan je posten wat je al hebt, dat praat makkelijker.
 
Ik heb het bestand toegevoegd.

Ik zou graag willen dat wanneer het ordernummer wordt aangepast (bij ordernummer toevoegen) een waarschuwing getoond wordt met de vraag of het ordernummer echt aangepast moet worden.

Daarnaast graag dezelfde waarschuwing wanneer een reeds bestaande datum + tijd aangepast wordt bij het klikken op 1 van de knoppen ervoor.
 

Bijlagen

  • test.zip
    42,3 KB · Weergaven: 22
Paar opmerkingen: Je database is niet genormaliseerd. Kijk op Wikipedia wat dat is en hoe dat werkt. Je hebt heel duidelijk een repeating group erin zitten.

Ik heb je code een beetje aangepast. Je gebruikt een bound form. Dan moet je het opslag proces onderbreken door tijdens de opslag te vragen of je dat wel wilt en zo niets Cancel op true te zetten. Dat geldt voor zowel het BeforeUpdate als het BeforeInsert event.

Verder zou ik altijd bovenin de code Option Explicit zetten. Daarmee dwing je af dat je je variabelen moet initieren!

Enjoy!
 

Bijlagen

  • test.zip
    24,9 KB · Weergaven: 30
De database normaliseren doe ik later wel, wilde eerst dit werkend hebben!

Bedankt voor de code, dit is bijna hoe ik het voor ogen had.

Wanneer ik nu een leeg veld met datum+tijd overschrijf krijg ik ook de vraag of het zeker weet. Het is mooier als de datum+tijd bij een leeg veld gewoon opgeslagen wordt, enig idee hoe dat kan?

Zelfde geldt voor een nieuw record, als ik daar een nieuw order nummer invoer krijg ik ook de vraag ik dat wel wil doen, terwijl ik die vraag bij een leeg record eigenlijk niet wil zien.

In ieder geval al enorm bedankt voor je hulp zover!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan