Datum tonen update report

Status
Niet open voor verdere reacties.

sophierve

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
Hallo,

Ik heb een formulier opgesteld waar verschillende command-buttons de mogelijkheid geven een aantal rapporten te openen.

Nu zou ik graag naast deze command button een textbox willen hebben, die de datum toont wanneer het rapport voor het laatst aangepast/ge-update is. Ik heb echter geen idee hoe ik dit gedaan krijg. Hopelijk iemand van jullie?

Bedankt!

Als je in <Extra>, <Opties>, <Weergave> de optie Systeemobjecten aanzet, vind je in de tabel MSysObjects alle gegevens van je objecten, waaronder het veld <DateUpdate>. Dit veld kun je dus gebruiken om de datum op het formulier te zetten. Bijvoorbeeld met een query.

Hai,

Bedankt voor de reactie, en deze tabel geeft inderdaad de juiste data weer. Nu is mijn (zeer waarschijnlijk zeer simpele) vraag hoe ik in een formulier een text-box kan maken waar de laatste datum getoond wordt?

Ik heb de laatste datum al in een query gekregen, maar ik weet nu niet hoe ik deze waarde kan tonen in een formulier. Hopelijk kunt u me hierbij ook helpen!

Mvg,

Sophie

Je kunt dat bijvoorbeeld doen door bij de formuliereigenschappen een Recordset aan te maken, waarin je de query opent. Daarna kun je de waarde uit het record in het tekstvak laten zetten.
Vanwege tijdgebrek moet ik het hier even bij laten :confused:
Mocht je er niet uitkomen: vanavond kan ik het wat beter toelichten!

Vanwege hetzelfde tijdgebrek hier heb ik het heel even kort getest, en inderdaad lijkt te werken. Morgenochtend zal ik het proberen helemaal in orde te maken, en als er dan nog vragen zijn....

In ieder geval alvast bedankt :) !

Helaas is werkt dit toch niet helemaal naar wens.. Nu heb ik een andere manier bedacht, die echter ook niet helemaal naar behoren werkt...Wellicht dat je me daar bij kan helpen?

De reports zijn gebaseerd op gegevens die in formulieren worden ingevoerd. Dus heb ik bij de formulieren een extra veld ´date last modified´ toegevoegd, met de default value =Date(). Dat werkt uitstekend wanneer ik een nieuwe record toevoeg.
Echter, ik heb ook een aantal formulieren die voor de rest van het jaar gedeeltelijk zijn ingevuld, en wekelijks/maandelijks een update krijgen. In deze gevallen wordt de datum niet opgeslagen, omdat ik geen nieuwe record toevoeg. Is dit eenvoudig te veranderen?

Alvast bedankt!

Eenvoudig veranderen? Niet echt.... Een kleine test leert dat een Update niet wordt vastgelegd in het veld dateUpdate... Mag BIll nog een keer naar kijken, wat mij betreft ;)

Een simpele oplossing zou kunnen zijn, om in elke tabel een Datum/Tijd veld Bijgewerkt toe te voegen. Dit veld vul je dan met Now(), bijvoorbeeld onder de knop Opslaan of Sluiten. Of onder de gebeurtenis Sluiten van het formulier. Dan kun je bijvoorbeeld zoiets proberen:

Code:
Private Sub Form_Close()
    If Me.Dirty Then
        Me.[Bijgewerkt]=Now
        Me.Dirty=False
    End If
End Sub

Bij deze constructie wordt elke keer als het formulier is gewijzigd het veld [Bijgewerkt] bijgewerkt.

Wanneer de aanpassingen altijd gaan via een formulier, kun je gebruikmaken van de formulier-gebeurtenis BeforeUpdate
Private Sub Form_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
Me!DateLastModified = Now()
End Sub

Eenvoudig veranderen? Niet echt.... Een kleine test leert dat een Update niet wordt vastgelegd in het veld dateUpdate... Mag BIll nog een keer naar kijken, wat mij betreft ;)

Zou het heel misschien wellicht zo kunnen zijn dat in het veld dateUpdate wordt vastgelegd wanneer het rapport zelf (rapport ontwerp) is gewijzigd ;)

Grtz,

Tardis

Daar waren we al achter ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan