Datum uit een formulier vergelijken met een parameter tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

a4b

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
12
Hi

Ik heb een formulier dat een datum bevat (opgeslagen in de DB).
Deze datum moet ik vergelijken met een parameter tabel waar per rij een begin en einddatum staat.

Ik heb hiervoor een query gemaakt maar deze geeft steeds fouten:evil:

Query: alle velden van de parameter tabel where formulierdatum >= begindatum and
formulierdatum < einddatum.


In de database en het formulier zijn alle datums met een korte datum notatie

Kent iemand een oplossing?

Bedankt
 
Geef de query code eens.... ik vermoed dat je de verkeerde syntax gebruikt.
 
Reactie op je vraag

Beste OctaFish

SELECT Parameters.[Geldig vanaf], Parameters.[Geldig tot], Parameters.[Loon rijden], Parameters.[Loon beschikbaar], Parameters.RSZ, Parameters.Voorheffing, Parameters.Nachtvergoeding, Parameters.Extra
FROM [Parameters]
Where Parameters.[Geldig vanaf] >= [Formulieren]![FRM_Tijdschrijven_Bewerken]![Tijdschrijven]![Datum (Tacho)] and Parameters.[Geldig tot] <=[Formulieren]![FRM_Tijdschrijven_Bewerken]![Tijdschrijven]![Datum (Tacho)];


Bedankt
 
Een datumfilter moet matchen op datums; daarom moet je de velden ook opmaken als datum. Dus meer:

Code:
Where Parameters.[Geldig vanaf] >Between # [Formulieren]![FRM_Tijdschrijven_Bewerken]![Tijdschrijven]![Datum (Tacho)] # And # [Formulieren]![FRM_Tijdschrijven_Bewerken]![Tijdschrijven]![Datum (Tacho)] #
 
Bedankt

Beste OctaFish

Bedankt voor je reactie.
Uw oplossing gaf geen resultaat.

Ik heb het opgelost door After Update Tachodate een Tijdelijke Variabele te maken en deze te gebruiken in de query.
Ik kon deze zonder ## gebruiken.
Hier de werkende query:


SELECT Parameters.[Geldig vanaf], Parameters.[Geldig tot], Parameters.[Loon rijden], Parameters.[Loon bescikbaar], Parameters.RSZ, Parameters.Voorheffing, Parameters.Nachtvergoeding, Parameters.Extra, [TempVars]![qrydate] AS Expr1
FROM [Parameters]
WHERE ((([TempVars]![qrydate]) Between [Geldig vanaf] And [Geldig tot]));

Bedankt in ieder geval voor je reactie die mij door deductie naar de oplossing heeft geleid.

a4b
 
Mag je 'm op Opgelost zetten! Overigens loop je nu de kans dat datums verkeerd gefilterd worden; Amerikaanse datumnotatie vs Europese datumnotatie en zo...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan