• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum van dag bepalen a.d.h.v weeknummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Ik ben bezig met een planningoverzicht. Ik heb inmiddels getackeld hoe ik het juiste weeknummer krijg bij een max van 52. Alleen wil ik nu van het weeknummer dat genoemd wordt, per dag de juiste datum erbij hebben staan. ik weet alleen niet hoe ik dat voor elkaar krijg. hebben jullie een suggestie?

bijvoorbeeld. het weeknummer waar het om gaat is 51 2007. Dan zou ik graag willen dat er bij de maandag de corresponderende datum komt te staan. hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

ik heb nu bijv een andere formule, waarbij op basis van de begindatum van 2008 (01-01-2008) de uiterlijke leverdatum bepaald wordt aan de hand van deze formule:
Code:
=01-01-2008+(weeknummer * 7)-25
hier wordt dus volgens mij bepaald dat de datum die weergegeven wordt 25 dagen terug loopt van het weeknummer op basis van 1 jan. 2008

Laatst bewerkt:
=DATUM(jaar;1;(weeknummer-1)*7)

jaar en weeknummer zijn getallen (bv 2008 en 51)

deze deed het niet voor mij. ik kwam uit op 16-12-2007 ipv op 17-12. Hoe kan dat?

vanwaar moet ik de maand;1 geven en het weeknummer -1 * 7?

ik probeer de formule te begrijpen maar kom er nog niet helemaal uit.

Probeer deze eens:
dus ipv jaar zet je het jaar neer en ipv week het (iso) nummer van de week.

edit: de formule klopte niet zag ik, dus heb me er even opgestort.
Deze klopt wel:
Code:
=DATUM(jaar;1;1)-WEEKDAG(DATUM(jaar;1;1);2)+(week-1)*7+ALS(WEEKDAG(DATUM(jaar;1;1);2)<5;1;8)

Laatst bewerkt:
Mijn vorige poging tot formule was alleen geldig in 2008 :o.
Deze zou moeten voor alle jaren moeten gelden en met de mogelijkheid tot het kiezen van de weekdag.
Niet al te grondig getest, wanneer anomaliën hoor ik het wel !

Bijlagen

Mijn vorige poging tot formule was alleen geldig in 2008 :o.
Deze zou moeten voor alle jaren moeten gelden en met de mogelijkheid tot het kiezen van de weekdag.
Niet al te grondig getest, wanneer anomaliën hoor ik het wel !
het gaat fout bij: maandag week1 van 2010
Dit geeft 28-12-2009 terwijl dit 4-1-2010 moet zijn.

je zal moeten testen welke dag 1-1 van het jaar is. Als dit een vrijdag, zaterdag of zondag is zal er 7 dagen bij moeten tellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan