arjoderoon
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 mei 2007
Ik ben bezig met een planningoverzicht. Ik heb inmiddels getackeld hoe ik het juiste weeknummer krijg bij een max van 52. Alleen wil ik nu van het weeknummer dat genoemd wordt, per dag de juiste datum erbij hebben staan. ik weet alleen niet hoe ik dat voor elkaar krijg. hebben jullie een suggestie?
bijvoorbeeld. het weeknummer waar het om gaat is 51 2007. Dan zou ik graag willen dat er bij de maandag de corresponderende datum komt te staan. hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
ik heb nu bijv een andere formule, waarbij op basis van de begindatum van 2008 (01-01-2008) de uiterlijke leverdatum bepaald wordt aan de hand van deze formule:
hier wordt dus volgens mij bepaald dat de datum die weergegeven wordt 25 dagen terug loopt van het weeknummer op basis van 1 jan. 2008
bijvoorbeeld. het weeknummer waar het om gaat is 51 2007. Dan zou ik graag willen dat er bij de maandag de corresponderende datum komt te staan. hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
ik heb nu bijv een andere formule, waarbij op basis van de begindatum van 2008 (01-01-2008) de uiterlijke leverdatum bepaald wordt aan de hand van deze formule:
Code:
=01-01-2008+(weeknummer * 7)-25
Laatst bewerkt: