Datum van een bestand in folder aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter TEP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TEP

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2017
Hallo

ik kopieer een bestand (.png) uit een folder en plak 'm in een andere folder.
de filedatetime van het bestand blijft behouden van het gekopieerde bestand.

kan ik het bestand plakken en de filedatetime wijzigen vanuit VBA? (dus de datum 'Gewijzigd op' die aan het bestand hangt zelf bepalen)

had al geprobeerd met
Code:
FileDateTime(Pad + bestandsnaam) = now()
maar dat werkt dus niet.

dank!

En wat moet dat opleveren ? (Cui bono ?)

:d

wel, er staat een file in een folder, die file wordt naar een andere folder gekopieerd wanneer deze folder wordt aangemaakt (ook automatisch, wanneer er een nieuwe medewerker in het systeem verschijnt - dat werkt goed).

de file die ik kopieer bevat richtlijnen, en die kunnen wijzigen. Degene die de richtlijnen maakt kan dat de bewuste file vervangen door een nieuwe met dezelfde naam (op een vaste locatie).
voor reeds bestaande folders (medewerkers) staat die file met richtlijnen er al in sinds aanmaak van de bewuste folder - dat kan lang geleden zijn.

zou dus VBA willen laten checken of er een verschil in datum is tussen de bewuste file in de bestaande folder en de file waar ik 'm kopieer op die vaste locatie.
als de datum van de file waar ik kopieer groter (nieuwer) is dan degene die er staat, vervang ik 'm en heeft iedereen de nieuwste richtlijnen. (beetje versiebeheer zonder backups van oude files, zo je wil)

veel uitleg, hopelijk is het wat duidelijk.

Laatst bewerkt:
Als je de meest aktuele versie kopieert kun je die later toch altijd controleren aan een nieuwere versie van de richtlijnen (die door wijziging een recentere datum krijgt).
Overigens: richtlijnen in een .png-bestand ?

moet nog een pdf worden - I know.
bij kopiëren en plakken bia VBA blijft laatste gewijzigde datum trouwens de originele datum van het oorspronkelijke bestand.

is echt zo, don't shoot me ;)

maar ik verzin wel wat anders, want heb op het net gevonden dat het kan, maar veel te omslachtig voor mij.

volgens mij zijn de zaken read only, het zou anders wel leuk worden.
Als het mogelijk zou zijn, dan zal een batch-verwerking zoals jij vraagt, moeilijk zijn.

@cow18

Ik kan je gerust/teleurstellen: daarvoor betaat simpele code.
In dit geval lijkt het me volslagen zinloos.

@snb
De beleving van de een is niet de realiteit van de ander.

Heb het zelf ondertussen al gevonden, die HelpMij slaat niet op iedereen, me dunkt.
Toch bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan