• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum van exel naar word

Status
Niet open voor verdere reacties.

franciens

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2007
Ik heb office 2007. Als ik een datum in exel heb staan en ik ga deze exel gegevens naar word halen komen de dag en datum omgekeerd in word terecht.
Ik bedoel als ik in exel 2-10-1942 heb staan komt het als 10-2-1942 in word terecht.
Hoe krijg ik de gegeven naar word zoals ik ze in exel heb ingevoerd.
HELP!:confused:

Laatst bewerkt:
Vermoedelijk staat in excel de datumaanduiding ingesteld als dag-maand-jaar en in word als maand-dag-jaar. Verander het gewoon naar wens...

Kijk eens bij Invoegen>Tekst>Datm en Tijd>Taal>Nederlands>OK

Mvg

Piet

Kijk eens bij Invoegen>Tekst>Datm en Tijd>Taal>Nederlands>OK

Mvg

Piet

Ik weet niet of het uitmaakt maar ik heb 2007. als ik bij invoegen tekst etc kijk staat het goed ook bij mijn exel bestand. Alleen als ik de gegevens ga samenvoegen gaat het mis. Volgens mij staat het in beide bestanden goed.
vr gr fr

Ik heb het ook over 2007.

Misschien moet je het vakje "Automatisch bij werken" aanvinken voor het overbrengen naar Word
Ik probeer ook maar wat.

Mvg

Piet

Hoi,

Klik rechts op het veld met de datum (in word). Selecteer daar andere veldweergave. Je krijgt dan dit te zien {Mergefield "Datum"},
Maak daar dit van {Mergefield "datum"\@"dd-MM-yyyy"}. Kies terug voor andere veldweergaven om alleen de datum te tonen.

ik kom er nog steeds niet uit omdat de mergfield een geboortedatum is.

?

Waar ik "datum" invul moet gewoon jou datum blijven staat vb 13/12/09. Ik schrijf alleen datum om te verwijzen naar een datum.

{Mergefield "12/13/09"} -> hier staan de dagen en maanden nog omgekeerd.

wordt dan

{Mergefield "13/12/09"\@"dd/MM/yyyy"} --> vanaf hier staan ze op de goede manier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan