• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum van laatste keer dat een persoon voorkomt in een kolom laten zien op andere tab

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satturk

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2018
Berichten
12
Beste forumleden,

ik probeer voor mijn werk een sheetje te maken waarbij we kunnen bijhouden wanneer iemand voor het laatst op een bepaalde werkplek heeft gezeten.
Ik heb een eerste tabblad waar de werkplekken staan en waar elke dag de mederwerkers per werkplek worden ingevuld met uiteraard de datum erbij in het eerste kolom. Zie bijlage.

in het tweede tabblad geef ik elke medewerker een eigen tabel met weer de verschillende werkplekken. Daar wil ik dan per medewerker terug kunnen zien wanneer deze voor het laatst op een bepaalde werkplek heeft gezeten.

bv. het eerste tabel in het tweede tabblad is van mederwerker "eho". achter werkplek hematologie moet de datum 1-10-2018 (zie eerste tabblad) komen te staan. Deze moet dan wel mee veranderen als eho op een datum in de toekomst nogmaals op de werkplek hematologie komt te werken. Dus eigenlijk wil ik daar altijd de laaste (onderste) datum van eho zien. En dat dan voor alle werkplekken.

Ik weet wel hoe ik de onderste gevulde cel op een andere plek kan laten zien, maar dan mis ik alsnog de datum en ik weet niet hoe ik per mederwerker kan differentieren.

valt er zo iets te realiseren zonder macro's, want daar heb ik helaas geen verstand van.

alvast bedankt voor de moeite jongens, wordt erg gewaardeerd

groetjes,

satturk
 

Bijlagen

  • Bijhouden competenties.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 24
Goedemiddag Erkan,

deze voor eho bij Hematologie?

PHP:
=MAX((Indeling!$A$5:$A$17)*(Indeling!$B$5:$B$17=B3))

Invoeren met CTRL-SHIFT + ENTER.
 
Ik zou de indeling anders indelen.
Dan zou het bijvoorbeeld zo kunnen:
 

Bijlagen

  • Bijhouden competenties gijs.xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 21
Hallo heren,

super bedankt voor jullie hulp.

Mijn Sheet was niet compleet omdat er in totaal zo een 50 medewerkers zijn.
Op de manier van Gijsbert1 moet er dan veel horizontaal gescrollt worden en ontstaan er ook veel gaten tussen de werkplekken. Maar als dit de totaal aantal medewerkers waren was jou oplossing inderdaad handiger en overzichtelijker geweest :)

Ik ga in dit geval voor de oplossing voor SjonR, ik heb het voor 3 collega's even snel ingevoerd en het werkt veilloos.
Nog even een voorwaardelijke opmaak erin zetten waardoor we in 1 oogopslag kunnen zien voor wie het alweer tijd is om op een bepaalde werkplek ingedeeld te worden.

ik sta er toch elke keer weer versteld van wat er mogelijk is met excel :)

Heren, mijn dank is wederom groot.

Met vriendelijke groeten,

satturk
 
Wat wil je hiermee? De formule van @SjonR is niet 'doortrekbaar' naar andere cellen.
 
Hallo VenA,

de formule hoeft niet doorgetrokken te worden.
Ik wil op een makkelijke manier een overzicht hebben van alle medewerkers waarin ik kan zien wanneer ze voor het laatst op een bepaalde werkplek hebben gezeten.
De formule van SjonR lijkt aan mijn wens te voldoen.

Maar als jij een betere suggetie hebt hoor ik natuurlijk ook graag ;)

groetjes
 
Waarom staat balie overal dubbel? Een iets betere formule is
Code:
=MAX(IF((Indeling!$B$4:$I$4=B5)*(Indeling!$B$5:$I$17=B$3);Indeling!$A$5:$A$17))
 

Bijlagen

  • Bijhouden competenties.xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan