Datum van rapport zelf invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Bij het afdrukken van een rapport (als faktuur) wil ik graag de faktuurdatum op het moment van afdrukken zelf bepalen. Hoe kan ik dit inbouwen als ik op afdrukken druk dat er eerst een veld op mijn scherm komt die zegt "vul de faktuurdatum in : " en dan doorklikken en faktuur (meerdere) worden dan afgedrukt. Alvast dank voor jullie meedenken. Friend

Ik neem aan dat je rapport is gebaseerd op een query. Gebruik de criteria van het veld factuurdatum in je query hiervoor.

Charles, dank voor je reactie. De methode via een query en criteria gebruik/ken ik als ik op een bepaalde datum wil sorteren uit een datumveld. Ik zie alleen niet helemaal hoe dit mij nu kan helpen. De datum die ik in het venster invoer moet nl ook in het rapport worden afgedrukt. Dit is dus niet een datum die zich al in het bestand bevindt. Kan je mij dit nog verder verduidelijken. Hartelijk dank. Friend

Je wilt dus een datum invoeren die niet in het bestand staat. Wat wil je dan in het rapport gaan presenteren? Kortom ik begrijp niet waar je naar toe wilt cq wat je wilt bereiken. Ik dacht dat je met het invoeren van een datum een record met die datum in het rapport wilde presenteren.

Laatst bewerkt:
Charles, ik wil de faktuurdatum bepalen op het moment dat ik de fakturen(rapporten) print. Bv een maand faktuur waarvoor ik dan de datum op 31-03-2010 wil zetten. Zonder deze te moeten invoeren bij alle mensen apart. Het kan bv zijn dat we de verwerking van de fakturen pas starten eind april. Ideeen ?? Thanks. Friend

Maar wil je de factuurdatum dan niet opslaan? Hoe weet je dan later wanneer welke facturen zijn gestuurd?

Octafish, dank voor je reactie. Als ik de fakturen geprint heb open ik via gebeurtenis een query waarin ik afvink welke items/regels gefaktureerd zijn. Ik dacht zelf hier dan ook de faktuur datum bij te zetten. Het mooiste zou natuurlijk zijn als dit min of meer automatisch zou kunnen. Enige suggestie?? Friend

Ik zou het proces omdraaien: eerst selecteren welke facturen je wilt printen, dan in de bijbehorende tabel (desnoods via vba) de factuurdatum weg laten schrijven, en dan pas printen. Ik zie weinig winst in het omdraaien van de procedure.

OctaFish, ik kan mij je verwondering voorstellen over de volgorde, maar alles wat ingevoerd is wordt bij het openen/afdrukken van het rapport gefaktureerd. Daarna via de query vink ik ze af alszijnde gefaktureerd. Zodat bij de volgende keer weer automatisch alleen de nieuwe invoer gefaktureerd wordt. Anders moet ik eerst aanvinken welke artikelen die ingevoerd zijn gefaktureerd moeten worden. Dit hoeft dus niet omdat gewoon alle invoer op de faktuur moet komen. Maar ik sta graag open voor suggesties die het proces verbeteren.
Dus is het mogelijk om bij de invoer anders al een script te laten meelopen die automatisch aanvinkt faktureren. Dan moet je mijn inziens ook weer (automatisch) kunnen aanvinken gefaktureerd als het rapport geprint is?? Graag je gedachten hierover. Hartelijk dank. Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan