• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum vandaag toepassen in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickmichiel

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Berichten
16
Beste Excel kenners,
Ik heb het volgende probleem:

ik heb een startdatum en einddatum van project x

wanneer deze beide worden ingevuld geeft een derde kolom aan wat de doorlooptijd van het project is.

Echter nu wil ik de optie inbouwen dat wanneer de startdatum is ingevuld maar de einddatum nog niet, dat de derde kolom de doorlooptijd tot op de datum van vandaag wordt aangegeven.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Mvrg
 
Thoralf bedank,

ZO heb ik mijn probleem opgelost, echter loop ik nu weer tegen een volgende probleem aan: wanneer de startdatum nog niet is ingevuld dient de formule geen waare te tonen.
Nu komt er een vreemde waarde te staan wanneer er geen startdatum is ingevuld.

Mvrg
 
dan wordt de formule van Thoralf

=ALS(of(begindatum="";einddatum="");VANDAAG();einddatum)-startdatum
 
@ Oeldere,

Ik denk dat dit niet werkt.
Je moet mijns inziens toe naar
Code:
=ALS(begindatum="";"Geen begindatum";ALS(einddatum="";VANDAAG();einddatum)-startdatum )
 
Thoralf, bedankt voor de reactie.

met een voorbeeldbestandje van de vraagsteller, kunnen we dit testen.:d
 
Hoe vaak moeten we niet de aanbeveling een voorbeeldbestandje bij te voegen niet beschouwen als een ongehoorde roep van iemand uit de woestijn?

En als ik nu de beeldspraak nader bekijk dan komt hij mij wel een beetje scheef over:
de vraag komt eerder overeen met een roepende in de woestijn (roepend om water), terwijl de helpers veelal in de oase bivakkeren.
Maar dan toch maar het gezegde volgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan