• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum vasthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Als ik bvb in cel A1 ok typ dan zou op een ander blad in cel A1 de huidige datum moeten komen. Dit heb ik al bekomen door NU() te gebruiken. Wanneer ik echter morgen dit bestand terug open dan staat daar de datum van morgen, en dit zou niet mogen gebeuren. Iemand een idee hoe dit te verwezenlijken?

Alvast bedankt

typ in a1 de datum van vandaag en verwijs daar naar in het andere tabblad.

met vriendelijke groeten,

oeldere

automatisch

Dank u Oeldere, maar dit is niet echt de bedoeling. Met die OK moeten ook nog enkele andere cellen automatisch ingevuld worden, maar toch bedankt.

dat geeft je in je topic niet aan, dat er meerdere cellen met deze opdracht worden gevuld.

het is volgens mij, toch het een of het ander.

of je werkt met formules vandaag() die de datum van vandaag aangeeft.

of je werkt met invoervelden.

via vba kun je de datum misschien wel "vastzetten".
maar met vba kan ik je niet helpen.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Omdat de combi van Ctrl en ; de datum van vandaag geeft in een cel zou je dat misschien kunnen gebruiken in bijvoorbeeld een macro die je start zodra je de datum aangepast wilt hebben.

Met vba

Code:
Sub test()

Range("a1").Value = Now
Range("a1").Value = Range("a1").Value

End Sub

Range() kun je ook vervangen door Active.Cell
(Zonder onderste regel werkt het ook zie ik, maar bij vergelijkbare code kreeg ik toch soms een formule ipv de waarde)

gr wim

Laatst bewerkt:
gevonden op helpmij

Hoi beste mededenkers,

Onderstaande heb ik hier in een topic gevonden en dat werkt prima.
Het tweede deel heb ik dan zelf geschreven waardoor men de datum weer kan verwijderen als men wil

If Target.Address = [c322].Address And Target <> "" Then
[d322] = Date
End If

If Target.Address = [c322].Address And Target <> "OK" Then
[d322] = ""
End If

Hierbij vraag opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan