• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum vastleggen en tijd berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

salora

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2003
hi,
ik zoek een oplossing voor het vastleggen van een startdatum en uur en een stop datum en uur

via =nu() lukt het niet want telkens wordt ook de startdatum verandert

ik wil de tijd tussen het starten en de stop berekenen

vb start 10/10/2003 15:12:10

stop 12/10/2003 23:42:10
resultaat uren en minuten

"tijd" :mm:ss = 00:00:00

alvast bedankt

guy

misschien is het handig als je verteld wat je precies wil...

gelijk heb je baia

gelieve duidelijker te zijn zo is je probleem rapper opgelost

Ik heb ook zoiets dergelijks nodig gehad, maar dan zonder datum. Heb voorbeeldje als attachment toegevoegd. Je moet wel nog even kijken hoe die datum erin komt en evt de macro aanpassen.

Succes,
Jhon

Bijlagen

Hoi guy,

Een knop toevoegen aan je spreadsheet en de volgende programmacode hieraan toekennen:

Private Sub CommandButton1_Click()
If CommandButton1.Caption = "Stoppen" Then CommandButton1.Caption = "Starten": Range("B3") = Now(): Exit Sub
If CommandButton1.Caption = "Starten" Then CommandButton1.Caption = "Stoppen": Range("B2") = Now(): Range("B3") = ""
Exit Sub
End Sub

In B2 komt de starttijd te staan, in B3 de stoptijd, in B4 zou je gewoon in excel de tijd tussen deze 2 kunnen zetten (=als(b3="";NU()-b2;B3-b2)).

Jeroen

hi,
bedankt voor uw reacties
wij hebben het probleem opgelost via een aantal berekenis cellen.
Wij hoopten dat er formules bestonden die dit direct konden oplossen maar... ook excel 2000 kan dat blijkbaar niet.

Onze hoofd gedachte was dit programma op een PDA te installeren maar dat feestje gaat niet door geen applicaties visual basic in een PDA HP

alvast bedankt
guy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan