• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum vergelijken en bijbeh. naam plaatsen in kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoepMeloen

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Kom d'r even niet uit.
Ik zoek een formule om een datum in een kolom te zoeken en als deze aanwezig is de bijbehorende naam in een kalender te plaatsen.
Lastig om te vertellen, het bijgaande excel-bestand geeft hopelijk duidelijkheid.
Alvast bedankt.:thumb:

Bijlagen

plaats onderstaande fomrule in E15 en kopieer deze naar de overige cellen:
=ALS(ISFOUT(INDEX($B$7:$B$9;VERGELIJKEN(E14;$H$7:$H$9;0);0));"";INDEX($B$7:$B$9;VERGELIJKEN(E14;$H$7:$H$9;0);0))

succes
john

Had nog ergens een map met een maandelijkse kalender dit aangepast aan jouw bestand?

Nu heb je een kalender die met de tijd mee gaat.

Misschien kun je er iets mee?

Pierre

Bijlagen

Bedankt, kan hier weer wat ideeen uit halen.

Waar ik nog wel mee zit :
De datum kan 2 keer voorkomen en dan wordt er maar 1 naam neergezet.
Ik moet dus zorgen dat wanneer de datum al bestaat, dit datum-1 wordt door een voorwaarde aan de datum-kolom toe te voegen.
Idee?

Hoi Joep,

Wat jij wilt, kan slechts via een omweg.

=ALS(SOM(($H$7:$H$9=B16)*1)<1;"";INDEX($B$1:$B$9;10-GROOTSTE(($H$7:$H$9=B16)*(10-RIJ($H$7:$H$9));1))&ALS(SOM(($H$7:$H$9=B16)*1)<2;"";", "&INDEX($B$1:$B$9;10-GROOTSTE(($H$7:$H$9=B16)*(10-RIJ($H$7:$H$9));2)))

Het is een matrix-formule dus invoeren met Shift & Ctrl & Enter tegelijk indrukken!

Zoals de formule er nu staat werkt ie voor 2 personen op dezelfde datum, het rode gedeelte kopieren en achter het tweede gedeelte zetten voor drie personen enz. De blauwe 2-en in 3-en of 4-en veranderen.

Jeroen

Ik heb een extra datumkolom toegevoegd met daarin de volgende MATRIX;)-formule

=ALS(A7<>A8:A14;A7;A7-1)

waarbij kolom A de oude datum is.
Leek me toch iets eenvoudiger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan