• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum verschil berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

despijker

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Beste Help Mij forumers,

Na google en de zoekfunctie gebruikt te hebben kom ik nog steeds niet uit het onderstaande. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik wil via de geboortedatum van mensen laten berekenen of iemand Jeugd (t/m 14 jaar), Junior (15-18) of Senior (18+) is. Bovenaan mijn sheet heb ik de huidige datum staan. Het lukt me alleen dus niet om de geboortedatum van de huidige datum het verschil te berekenen en dan te zeggen of dit een jeugd, junior of senior is. Belangrijk is dat dit op de dag gebeurd en niet alleen jaar.

Ik hoor graag van jullie!!! Alvast bedankt!!

Met de huidige datum in cel A1 en de geboortedata in kolom B kun je deze formule in kolom C zetten:

=ALS($A$1-B1<5110;"Jeugd";ALS($A$1-B1<6570;"Junior";"Senior"))

Houd alleen geen rekening met schrikkeljaren...

Probeer het zo eens

=ALS(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"y")<14;"Jeugd";ALS(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"y")<18;"Junior";"Senior"))

Ronald, bedank voor je snelle reactie. Je berekend dur het aantal dagen. Daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt!

Is er ook een manier waarbij je de schikkeljaren ook gelijk hebt en alles op de dag nauwkeurig kan berekenen? Of vraag ik nu te veel?:)

Laatst bewerkt:
mvw64, Bedankt voor je antwoord.

Berekend jou formule op een jaar nauwkeurig of ook op dagen? Het is namelijk belangrijk want als een lid ouder wordt moet hij/zij meer gaan betalen.

Formule van mvw rekent op jaar niveau maar geeft wel weer wat jij wilt zien. Als je de formule herberekend na iemand zijn 15e verjaardag zul je zien dat het vanaf zijn verjaardag een Junior is geworden. Oftewel, het is niet zo dat op 1 januari alle waardes worden aangepast...

Mvg, Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan