• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunnydolphine

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
Hallo,

Ik wil de datum van vandaag gebruiken =today().

de datum van vandaag minus 2 maanden en die nieuwe datum vergelijken met een 'x-datum'. zodra dit verschil tussen de 'today-datum' en de 'x-datum' minder dan 2 maanden is moet de regel van kleur veranderen.

09-02-17 '=today()'

Huur
contract
26-01-15 'x-datum'

wie kan mij op weg helpen?

Code:
=EDATE(TODAY(),-2)
....is de datum van vandaag minus twee maanden(9-12-2016)

Hi Harry,

Dank voor jouw reactie. Die had ik ook gevonden. Wat ik nu nog zoek is of de x-datum voor deze datum ligt of tussen deze datum en de 'today-datum'.

Misschien stel ik mijn vraag verkeerd. De x-datum die ik handmatig invoer moet een signaal afgeven op het moment dat deze minder dan 2 maanden van de 'today-datum' af is.

Je kan beter een bestandje plaatsen nu is het een gokje

Code:
=DATEDIF(B1;A1;"m")>2

Hallo,

Code:
=DATEVALUE("8-12-2016")<EDATE(TODAY(),-2)
Code:
=DATEVALUE("10-12-2016")<EDATE(TODAY(),-2)

En dan kun je datevalue verruilen voor een cel aanduiding.

Ik heb beide formules geprobeerd, maar werkt nog niet goed. Ik doe waarschijnlijk iets mis. Ik voeg nu een voorbeeld bestandje toe met daarin mijn vraag opnieuw verwoord.
Ik herken wat Harry schrijft en denk dat ik daarmee op de goede weg zit, maar krijg steeds #value als error bericht.

Bijlagen

Voorwaardelijke opmaak-formule:
Ned:
Code:
=VANDAAG()>ZELFDE.DAG($A$5;10)
Eng:
Code:
=TODAY()>EDATE($A$5,10)

Kleurtje toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten