• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum/ weekdag afhankelijk gemiddelde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnohartemink

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Berichten
12
Ik heb zelf het een en ander geprobeerd met als en weekdag functies. Nu begin ik het idee te krijgen dat dit alsnog met Vba zal moeten gebeuren. (wanneer ik mijn volgende opleiding heb afgerond ga ik sowieso een vba cursus volgen met de te besteden voucher van duo)

In kolom C zijn meerdere data weergegeven. Zodra een weekdag weergegeven als datum in kolom C overeenkomt met de weekdag weergegeven als weekdag in kolom H, is het de bedoeling dat dan het gemiddelde wordt genomen van de waardes in kolom E.

Dus als voorbeeld: In C3 staat de datum 2-1-2014, deze datum is een donderdag. Dit komt overeen met de weekdag weergegeven in kolom H. Nu moet het gemiddelde worden genomen van 7 cellen in kolom E (De samengevoegde cellen van kolom C van datum 2-1-2014 bestrijken 7 cellen)

Dit lijkt misschien een zeer omslachtige manier om het bij het gemiddelde te komen van de cellen in kolom E, echter zal het toch op deze manier moeten I.V.M. het programma dat hier gebruikt wordt. (Tevens ook de reden dat de cellen automatisch samengevoegd worden)

Zie onderstaand voorbeeld te verduidelijking.

Alvast bedankt!
Bekijk bijlage Voorbeeld2.xlsm.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Helpt dit je verder?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld2.xlsm.xlsx
    11,7 KB · Weergaven: 24
Nog even uitpluizen hoe ik hem precies ga omzetten naar het originele bestand. Maar, ik wil graag leren hoe je dat hebt gedaan dus dat moet mij wel gaan lukken! ^^

Dank :thumb: :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan