• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Omdat ik regelmatig verjaardagen vergeet wil ik een overzichtje maken dat me tijdig herinnert aan de datum en de leeftijd. Ik heb dus een tabel "Verjaardagen" waarin ik geboortedatum (Kol A) en naam (Kol B) invoer. De verjaardag (=DATUM((JAAR(NU())-1900);MAAND(A2);DAG(A2)) en Leeftijd (=TEKST((C2-A2)/365;0)&" jr") worden berekend. vervolgens zoek ik in een tabel (=VERT.ZOEKEN(GEHEEL(NU());Verjaardagen;3;ONWAAR) of er heden (en morgen etc.) iemand jarig is.
Hoewel in kolom C de juiste data verschijnen herkent VERT.ZOEKEN dit kennelijk niet, want alléén als ik als geboortedatum een datum in dit jaar invoer werkt het correct! Weet iemand wat er mis is?
Zie ook Bijlage
Bedankt voor een reactie

Bijlagen

Dom, dom, dom. Natuurlijk moet de zoekwaarde overeenkomen met de eerste kolom en niet met een volgende! Bedankt wildboy.
Natuurlijk is de reactie van Bandit123 zeker zo welkom; ik ga dat programma zeker uitproberen. Ook daarvoor bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan