Datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

journeyman

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Berichten
115
Ok, ik heb net alle reeds eerder geposte vragen rond datums doorworsteld en mijn vraag is er niet mee opgelost geraakt. waarschijnlijk omdat het een zeer simpele oplossing zal zijn. Ik heb echter 0,0 verstand van querry's en ge moet ergens beginnen he.

ik heb een tabel waarin diverse datums ingevuld worden, nu wil ik alle records weergeven waar één bepaalde datum nog niet is ingevuld. wie kan me zeggen hoe ik deze querry moet opbouwen??

alvast bedankt
 
Not Like [geef datum]

Gewoon bij criteria datumveld vermelden: Not Like [geef datum]. Let op: Datum ingeven zonder voorloopnullen en het jaar in 4 cijfers (bv 1-2-2006) ongeacht je notatie. Suc6
 
Hmm, neen, dat lukt niet, als ik dit doe, dan krijg ik een lijst met alle datums die zijn ingevuld. het is de bedoeling dat ik een lijst krijg met de records waar de datum nog niet is ingevuld!

Not Like #1/01/1900# lukt dus niet en Not Like ## geeft een error
 
Dan gebruik je Is null

Dat is een iets andere vraag. In feite wil je nu in datavelden weten welke er leeg zijn. Vermeldt dan bij criteria Is null. Suc7
 
Dat is een iets andere vraag. In feite wil je nu in datavelden weten welke er leeg zijn. Vermeldt dan bij criteria Is null. Suc7


Hey bedankt Anne-Marie, dat is het! nu nog zien dat ik dat nooit meer vergeet he.

van harte bedankt voor de hulp!!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan