datumafhandeling acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

chaiinouch

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2013
Hello

Ik moet voor school een database in query, formulier en rapprten maken van de inkomende en uitgaande posten en daarin moeten velden komen ik heb naamafzender, datumontvangst, datumafhandeling, enz.

Voor datum afhandeling moet de datum maximum 2 weken na datumontvangst zijn. Kent iemand de formule

In een tabel kun je (voor het gemak; er is in de nieuwste versie wel een truc op te verzinnen) geen berekeningen maken. Dat doe je derhalve in een query. En daar kun je bij datums gewoon een getal optellen, want datums zijn getallen. Gebruik je een formulier, dan kun je die berekende datum automatisch opslaan in een tabelveld, door het veld te koppelen aan het tekstveld op het formulier, en dat tekstveld vul je dan vanuit een macro op de DatumOntvangst. Dus je vult DatumOntvangst in, en het formulier berekent dan de uiterste datum in het tekstveld.
Omdat het om een schoolopdracht gaat, mag ik voorlopig niet verder helpen. Eerst moeten we van jou weten wat je zelf hebt gedaan voor een oplossing :)

Om te beginnen: je bent zo te zien nog nieuw op het forum, dus weet je de gebruiken waarschijnlijk nog niet zo goed. Dat je nieuw bent kon ik namelijk al zien aan het onnodige gebruik van de quote knop. Quooten is, zoals je ongetwijfeld weet, een uitspraak citeren uit iets. Quooten is niet een compleet bericht herhalen. Dat is zelfs volkomen overbodig als het originele bericht dat iedereen kan lezen pal boven jouw berichtje staat. Ik neem aan dat je dat in 'real life' gesprekken ook niet doet; zou een nogal vermoeiend gesprek zijn... Dus graag alleen quoten als het echt nodig is, en al helemaal niet complete berichten herhalen. Da's namelijk geen quoot meer, maar plagiaat ;) Dus graag met terugwerkende kracht de quote verwijderen voor de leesbaarheid van de draad.

Back to business: Als je die formule gebruikt, dan heb je 'm ergens neer moeten zetten. Dus de tegenvraag is: waar gebruik je de formule?

Niet alleen de quote verwijderd, ook het bericht. Da's wat wij thuis Opruimen noemen :)
Je schreef dat de formule het deed; hoe heb je hem gebruikt?

Niet alleen de quote verwijderd, ook het bericht. Da's wat wij thuis Opruimen noemen :)
Je schreef dat de formule het deed; hoe heb je hem gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan