Beste helpers van het forum,
Misschien kan iemand mij helpen met het volgende probleem waar ik op gestuit ben.
Ik probeer een overzicht te maken voor werk. Nu wil ik proberen een einddatum automatisch te laten berekenen. Het probleem hierin is uiteraard het weekend.
Ik heb de gegevens startdatum, deze voeren wij handmatig in, deze laat ik excel omzetten naar een getal. Nu hebben wij in onze offerte een berekening staan waarin wij de totale duur voor het maken van het project laten optellen enz. Deze staan in de "staart" van de offerte die wij maken. Deze staan in uren, dagen of weken. Nu wil eigenlijk dat excel voor mij dus de einddatum berekent. Dus de startdatum + aantal dagen die wij hebben berekent in onze offerte. Dit lukt wel, alleen telt hij hierbij de zaterdag en zondag in mee. Dit moet uiteraard niet want voor ons bedrijf is een werkweek van maandag tot vrijdag.
Kan iemand mij misschien verder helpen met hoe ik deze berekening zou moeten maken ?
Alvast bedankt voor alle reacties en hulp,
Mvg,
gast0219
Misschien kan iemand mij helpen met het volgende probleem waar ik op gestuit ben.
Ik probeer een overzicht te maken voor werk. Nu wil ik proberen een einddatum automatisch te laten berekenen. Het probleem hierin is uiteraard het weekend.
Ik heb de gegevens startdatum, deze voeren wij handmatig in, deze laat ik excel omzetten naar een getal. Nu hebben wij in onze offerte een berekening staan waarin wij de totale duur voor het maken van het project laten optellen enz. Deze staan in de "staart" van de offerte die wij maken. Deze staan in uren, dagen of weken. Nu wil eigenlijk dat excel voor mij dus de einddatum berekent. Dus de startdatum + aantal dagen die wij hebben berekent in onze offerte. Dit lukt wel, alleen telt hij hierbij de zaterdag en zondag in mee. Dit moet uiteraard niet want voor ons bedrijf is een werkweek van maandag tot vrijdag.
Kan iemand mij misschien verder helpen met hoe ik deze berekening zou moeten maken ?
Alvast bedankt voor alle reacties en hulp,
Mvg,
gast0219