Datumformaat verandert

Status
Niet open voor verdere reacties.

famjj

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2014
Ik heb een VBA-script en wil daar in een cel om een datum andere tekst plaatsten.
De datum staat de cel, bijvoorbeeld 1977-08-29

Als ik onderstaand
If Cel.Value <> "" Then Cel.Value = "Op" & Cel.Value & "neer"

uitvoer krijg ik:
Op 29-08-1777 neer

Ik wil als uitkomst echter krijgen Op 1977-08-29 neer

Wie heeft een idee?

zoiets?

Code:
If cel.value <> "" Then cel.Value = "op " & Format(cel.Value, "yyyy-m-d") & " neer"

Of deze:

Code:
="Op " & DAG(A1) & "-" & MAAND(A1) & "-" & JAAR(A1) & " neer"

@ ed: Volgens mij hééft TS die opmaak al en wil hij:
Code:
="Op " & JAAR(A1) &  & "-" & RECHTS("00" & MAAND(A1),2) & "-" & RECHTS("00" & DAG(A1),2) & " neer"
En met Format (een stuk makkelijker vind ik)
Code:
If cel.value <> "" Then cel.Value = "op " & Format(cel.Value, "yyyy-mm-dd") & " neer"

Hij wil jaar-maand-dag. Dat had ik meteen kunnen doen inderdaad, maar mijn voorbeeld is duidelijk genoeg. Ik gebruik ook liever VBA maar dat is voor dit simpele dingetje niet nodig.

Hij wil inderdaad Jaar-Maand-Dag, dus als je een oplossing geeft, zou het handig zijn als die ook correct is :). Al is hij an sich makkelijk aan te passen. Maar je hebt, net als wampier trouwens, niet gezien dat hij maand en dag met 2 cijfers wil, en dat maakt jouw oplossing dus sowieso al een stuk (en nodeloos) ingewikkelder.

We zullen zien wat hij wil. Hij kan nu kiezen.

TS is ook zo'n beetje de enige die in alle talen zwijgt :). Awel, wij hebben ons best gedaan...

In alle talen inderdaad, zelfs in Basic ;)

Volgens mij heb jij een onbedwingbare behoefte om altijd het laatste woord te hebben :). Wedden dat je hier ook weer op reageert?

If cel.value <> "" Then cel.Value = "op " & Format(cel.Value, "yyyy-mm-dd") & " neer"

werkt perfect!!!
Dank!!!!

Mag je de vraag op <Opgelost> zetten!

Bovenin heb je een knop zitten in de blauwe menubalk waar dat mee kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan