• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datumherinnering (pop-up) in excel en vraag rondom mogelijke agendakoppeling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Me80
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Me80

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Bekijk bijlage Rebound.xls

Hoi,

Ik ben geen groot kenner van Excel. Ik heb mijn best gedaan om een overzicht te maken in excel (zie bijlage) waarbij de mentor van een leerling diverse data moet invullen (werkblad invulschema). De bedoeBekijk bijlage Rebound.xlsling is dat deze data (van max. 20 leerlingen) vervolgens geordend wordt in het overzicht (eerste werkblad). Ik gebruik de 2003 versie.

Het is me gelukt (via hulp gevonden in eerdere topics) om in het werkblad "invulschema" een kalender te gebruiken. Erg handig.

Ik zou echter nog graag hulp willen bij het volgende:
1. Hoe kan ik de mentor (20 verschillende mentoren van 20 verschillende kids) dit werkblad laten invullen en vervolgens importen in mijn schema ? (kan ik dit het beste doen door een apart document te maken en dit (via formules) te koppelen aan het overzicht ?

2. Hoe kan ik (in het overzicht) een herinneringsfunctie (het liefst d.m.v. pop-up bericht) - instellen, zodat er een herinnering komt als de ingevulde datum bijna bereikt is ? Het liefst zou ik tevens met kleuren willen werken (rood als de datum bijna bereikt is (dus binnen een week), geel als het nog twee weken is).

3. Is het mogelijk om dit overzicht te ordenen in een dataoverzicht (is het mogelijk om dit te koppelen aan een agendafunctie ?) of vraag ik dan te veel van een "simpel" schema ?

Ik zou het op prijs stellen als jullie willen helpen. Zowel mijn collega als ik raken het overzicht geregeld kwijt rondom deze gegevens en ik zou dit graag dit schooljaar gestuctureerder aan willen pakken.

Bedankt,
Groetjes, Marjolein

Laatst bewerkt:
Ik zou mij eens verdiepen in het maken/gebruiken van een Userform. Hiermee verhinder je ongeoorloofde tot je gegevens. Zo voorkom je ook dat je werkblad Overzicht of Invulblad overhoop gehaald kunnen worden (20 verschillende mensen die dit moeten invullen, dit is vragen om problemen). Moest ik later op de dag tijd hebben en je bent nog niet verder geraakt zal ik eens een voorbeeldje in elkaar steken.

Hoi warme bakkertje,

Bedankt voor je reactie !
Ik heb nog niets gedaan met de lay-out en beveiliging e.d. Dat zal het soweiso wat overzichtelijker maken.
Het overzicht is alleen door mijn collega te gebruiken. Hij zal dus de enige zijn die hierin werkt. De 20 verschillende personen krijgen (althans, zo had ik dat nu bedacht) ieder een eigen invullijst (met die data's). Aan ons (lees mij) om ervoor te zorgen dat die 20 verschillende lijstjes vervolgens samengevoegd worden naar het overzicht. Vandaar mijn vraag hoe ik dit het beste kan doen.
De vragen die ingevuld moeten worden zijn voornamelijk data. De enkele vragen rondom school, niveau en mentor zijn makkelijk zo in te vullen.
Is een userform wel handig wanneer het om alleen data gaat ?

Marjolein, een eerste aanzetje.
De kalender verschijnt nu enkel nog bij dubbelklikken in B4:B47.
Als al je data ingevuld zijn selecteer je een leerling in de validatielijst en klik op Verwerken. Alle data worden dan bij de juiste LL gezet op Overzicht.

Bijlagen

Hoi warme bakkertje,
DANK JE WEL !!! TOP !!!
Sorry voor mijn late reactie... ik ben een paar dagen weggeweest...
Maar dit is helemaal super !
Je hebt het nu zo gemaakt dat kolomB (de ingevulde data) makkelijk te verwerken zijn in het overzicht. Erg handig ! En ook de validatielijst is top ! Mooi joh !!!

Weer een stap verder !!!
Hartstikke bedankt ! Ik ga zoeken hoe ik die datumherinnering/kleurverandering bij het bereiken van de datum voor elkaar krijg en dan denk ik dat het me toch (dankzij jou hulp) lukt om overzicht te krijgen !!! Top !!!

Groet, Marjolein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan