• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datumkiezer in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahkleine

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Hallo VBA experts (ben ik jammer genoeg absoluut niet)
Ik wil in een user een veld plaatsen met datuimkiezer. Ik heb gegoogeld en kom op het antwoord dat ik het bestand MSCOMCT2.OCX moet downloaden en installeren. Hier loop ik vast. Op de site van Microsoft wordt dit bestand niet meer geleverd en wordt je door verwezen naar een andere pagina. Vervolgens wordt daar de toegang geweigerd. Wie kan mij helpen. Alvast bedankt

Met welke Office versie werk je? En heb je op je pc al in de Windows map gezocht of je het bestand niet al hebt staan?

Hoi,
Wat moet je doen.
Eerst kijken of de datepicker bestaat en is aangevinkt. (heb je waarschijnlijk al gedaan)
Alt + F11 -> Werkset -> extra besturingselementen Microsoft Date and Timepicker Control ...
Indien de Date and Timepicker niet te vinden is.
(Windows 64, office 32)
In office 64 werkt het zo wie zo niet.
Kijk in volgende map
C:\Windows\SysWOW64
Als MSCOMCT2.OCX bestaat, als die niet bestaat plaats die in bovengenoemde map
(MSCOMCT2.OCX in bijlage)
Indien je daar mee klaar bent open de Command Prompt
rechts klikken als administrator uitvoeren.
Vul volgende regel in in de command prompt en druk op enter.
regsvr32 "C:\Windows\SysWOW64\mscomct2.ocx"
Als alles goed is gegaan krijg je een msgbox met succeeded.
Open Excel en ga terug naar extra besturingselementen, nu moet de DateTimepicker daar te vinden zijn, gewoon nog aanvinken.

Bijlagen

Het verhaal van gast0660 zal moeten worden gedaan op iedere PC waar je dat document wilt gaan gebruiken.

gast0660,

Geweldig dat jij mij hebt willen helpen. Het werkt.

Nogmaals hartelijk dank

Albert Kleine

Hoi Albert,
Graag gedaan en blij dat ik kon helpen maar zie ook de opmerking van Edmoor.

excuses

VenA,

Mijn excuses. Ik had helemaal niet gezien dat jij op mijn vraag gereageerd had met een oplossing. Ik heb mijn mail nagekeken en ook geen mailtje terug kunnen vinden dat verwijst naar jou reactie. Nogmaals mijn excuses en gewldig dat jij mij hebt willen helpen. Ik ga jou oplossing direct downloaden en uitproberen.
Bedankt Albert Kleine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan