• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datumknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ron068

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2009
Berichten
8
Hallo

Ik heb een datumknop in excel en na lang zoeken op internet werkt hij ook alleen als ik op de knop klik zoals vandaag krijg ik de datum 1 oktober 2015 hoe kan ik dat veranderen dat hij de datum aanpast als ik op de knop klik naar de datum van dat moment

Alvast bedankt Ron Notten
 
Misschien kun je beter een voorbeeldbestandje plaatsen met de code achter de knop.

Kees
 
ben je er zeker van dat het niet 10/1/2015 is?? maar dan in amerikaans formaat weergegeven?? => dus 1/10/2015
 
Dit zou voldoende moeten zijn:

Code:
Range("A1") = Date
 
Dit is de code die achter de knop zit.
Ik heb ook de range al op A1 gezet maar dat werkt ook niet dan komt er een getal in cel A1 te staan (edmoor)

De code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Range("L2").Value = Date & " " & Time
CommandButton1.Visible = True
End Sub
 
Misschien kun je beter een voorbeeldbestandje plaatsen met de code achter de knop

hallo kees dit is de code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Range("L2").Value = Date & " " & Time
CommandButton1.Visible = True
End Sub
 
Dit is de code die achter de knop zit.
Ik heb ook de range al op A1 gezet maar dat werkt ook niet dan komt er een getal in cel A1 te staan (edmoor)

Dan heb je om 1 of andere reden die cel in de eigenschappen niet op Standaard staan maar op Tekst of op Aangepast.

En je eigen regel Range("L2").Value = Date & " " & Time zorgt voor die Amerikaanse notatie met de cel eigenschap op Aangepast. Dat zal vandaag dan als datum 1-11-2015 laten zien. Dat is standaard in VBA.

Zorg dat de de eigenschappen van L2 op Standaard staat en gebruik dan dit:
Range("L2").Value = Now

Dat geeft de datum en de tijd met een spatie tussen die twee.
 
Laatst bewerkt:
Ok dan :thumb:
Ik hoop ook dat duidelijk is waarom het eerst niet deed wat je wilde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan