• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datumnotatie bij vastlegging document gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
1. In Windows verkenner zie je onder details vaak een datumnotatie van 21/07/15 11:44 en onder Eigenschappen 26/09/06 10:55:04
Voor de vastlegging van een historisch document is het dan van belang om te kiezen voor de uitgebreide dus 10:55:04 Ik zie het nut niet zo, maar als dat historisch gezien zo moet, dan pas ik dat aan. Bij de Olympische Spelen natuurlijk wel, maar bij de Tweede Wereldoorlog?

2. Ik heb een nieuw Excel-bestand gemaakt op 23/08/18 en dan staat er onder Eigenschappen > Tabblad Details > Oorsprong Inhoud gemaakt 26/09/06 10:55 Hoe kan dat?

Laatst bewerkt:
Specsavers ? ;)

Plaats het bestand eens hier....

is dat niet de datum van installatie van je office pakket? Kijk eens in het configuratiescherm of dat klopt.

2006 is helemaal niet te vinden in configuratiescherm. In 2006 stond er nog een oude installatie op en in 2011 is Office HS opnieuw geïnstalleerd. Kan die datum ook niet verwijderen?

Een voorbeeldbestand heeft geen nut en is niets nieuws. Het bestand is een variant op het bestand uit de eerdere topic "Genomen op". Ik ben er nu wel van overtuigd dat die datums onder Eigenschappen, Gewijzigd op, Gemaakt op, etc. etc. niet altijd kloppen. Dit is wel het bewijs.

Ik heb wel die macro van OctaFisch in een nieuw bestand geplakt op de oude pc en dan weten we nu denk ik ook de oorzaak! Grappig om zo achter de waarheid te komen. Moet mijn woorden dan in trekken. Ik heb niks gezegd!

Maar ja, Inhoud gemaakt op komt toch wat vreemd over.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan