• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datumnotatie exell probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginogcsbelgie

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2014
Hallo iedereen,
ik heb een probleempje met de datumnotatie in exell, namelijk mijn datumnotatie van mijn pc is als volgend 4/12/19 maar als ik in exell een macro uitvoer en bv een datum kopieer naar een ander blad dan geeft hij daar de dag als de maand en de maand als de dag! dus in dit geval 12 april 2019 , weet iemand hier raad op?
alvast bedankt

stel de datumnotatie van de cel in zoals u wenst

Emields, mijn ervaring is dat een via VBA geplaatste datum toch (vaak) wordt omgekeerd in een juist geconfigureerde cel. Bijvoorbeeld 11-08-2019 kan makkelijk 08-11-19 worden, maar 26-03-2019 kan uiteraard niet worden omgekeerd, omdat maand 26 niet bestaat.
Ik geef meestal het format "dd mmmm-yyyy:" mee in VBA. Bijvoorbeeld in de AfterUpdate van de cel. Zet de celeigenschappen dan wel hetzelfde...

Code:
Private SubTextbox After_Update
Textbox.Value=Format(Textbox.Value, "dd mmmm yyyy")
End Sub

Nu kun je de cel invullen als b.v. "22/11/2019" of "22-11-2019" en als je de textbox verlaat verandert hij zelf naar "22 november 2019"

Succes

Gebruik CDate
Code:
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]Range("A1") = CDate(TextBox1.Value)[/FONT]

hartelijk dank maar heb het zelf opgelost door de cellen een datum notatie te geven van een ander land en dan geeft hij wel de juiste waarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan