datumnotatie in een formulier weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanvanderLugt

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2013
Ik heb een ogenschijnlijk simpel probleem. Ik heb een formulier met een tekstveld met een datumnotatie. Ik wil graag dat de datum die hier wordt ingevoerd in een rapport hebben.
Dit lukt me echter niet! Als ik naar het formulierveld verwijs in mijn rapport, verschijnt er in plaats van de datum alleen een aantal vreemde tekens (of soms ook helemaal niks) in mijn rapport.
Hoe kan ik dat oplossen, iemand een idee?

groet,

Jan

Je geeft te weinig informatie. Zoals: blijft het formulier geopend als je het rapport opent? Hoe verwijs je naar het formulierveld in je rapport? Welke Access versie?

het formulier blijft inderdaad geopend staan, terwijl het rapport wordt geopend. De ingevoerde gegevens in het formulier worden in een query opgehaald en vervolgens heb ik een rapport gemaakt op basis van deze query.
Ik werk met Access2007

mvg,

Jan

En nu nog de formule waarmee je de waarde uit het formulier ophaalt :)

datum: [Forms]![Weegbon]![Tekst37] Dit is de formule die in de query wordt gebruikt om de waarde in het formulier op te halen

Ik heb de situatie geprobeerd na te bootsen, maar het wil niet lukken. D.w.z.: ik krijg hem veel te goed wèl aan de praat. En zelfs op twee manieren: zoals jij het doet middels een query, of rechtstreeks op het rapport. Dus de vraag dringt zich op: wat voor soort query gebruik je?

ik gebruik een selectiequery. ik zie nu dat het in de query al misgaat: als ik de query open in de gegevensbladweergave is het veld datum leeg, als je er vervolgens op klikt zie je 'vreemde tekens' (namelijk een aantal blokjes met een klein vraagtekentje erin). In het formulier voer ik de datum in een tekstvak met opmaak een korte datumnotatie.

Ik gebruik een tekstvak zonder opmaak, met een standaardatum (<Ctrl>+<;> voor de huidige datum). En dat werkt prima.

Ik heb het geprobeerd, en je hebt gelijk. een tekstvak zonder opmaak gebruiken en dan werkt het wel! Bedankt ik kan daar in principe wel mee werken.
Alleen als ik erg kritisch ben zou ik eigenlijk het volgende willen: In het formulier een datumwaarde invoeren (bijv "22-02-2013") wat dan in het rapport vervolgens wordt weergegeven als een lange datumnotatie (bijv "vrijdag 22 februari 2013")
Ben benieuwd of iemand daar een oplossing voor weet!

gr. Jan

Je rapport is in deze het eindstadium, en een tekstveld kun je prima opmaken als lange notatie. Waar jij (en met jou velen) geen rekening houdt/hield is dat je in Queries bezeg bent met data manipulatie. En dat doe je op de echte data, niet op datgene wat je laat zien. Daarom kun je in de query niet werken met opgemaakte tekstvakken, en in een rapport wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan