Datumnotatie wordt verkeerd weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mazita

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Hallo,

In Access 2003 heb ik een tabel waarin meerdere kolommen met data staan. Deze data zijn allemaal als volgt ingevoerd: dd-mm-jjjj. Als ik de inhoud van de tabel samenvoeg in Word 2003 d.m.v. "Afdruk samenvoegen", krijg ik de tabel van Access in een klein scherm te zien. Als ik daar naar de data kijk, zijn ze Amerikaans. Na het samenvoegen worden de data dus ook in Word als volgt weergegeven: mm/dd/yyyy.

Nu weet ik dat je de veldweergave kan aanpassen en daar het e.e.a. kan toevoegen. Ik heb \@ "dd-mm-yyyy" toegevoegd, maar dit werkte helaas niet.

Voorbeeld:
Na het samenvoegen werd de datum als 09/24/2008 weergegeven.
Na het aanpassen van het veld met het toegevoegde stukje code werd de datum als 24-00-2008 weergegeven. Deze datum komt niet voor in de database.

Ik had gehoopt dat d.m.v. het toevoegen van dat stukje code de datum na het bijwerken zou veranderen in 24-09-2008.

De landinstellingen van mijn computer staan goed. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Start > Configuratiescherm > Landinstellingen > Tabblad datum (of ziets) > aanpassen

Hierna de instellingen veranderen (korte notatie)
Dan eerst toepassen(!) en pas daarna ok :p

Bedankt voor je reactie, dit had ik al gedaan en helaas heeft het niet geholpen. Ik heb het nogmaals geprobeerd, maar als de instelling al goed staat...valt er weinig aan te veranderen.. :(
Heb je nog meer suggesties?

Oplossing gevonden (ik werk wel met office 2007):

1. Klik rechts op de datum en kies voor Veld bewerken, nu zie je een kadertje (zie in bijlage: 'afb1').
2. Open de lijst bij categorie en druk op datum en tijd.
3. Typ bij datumnotaties de correcte datum in (bv: 27-05-1993 NIET dd-mm-jjjj).
4. Druk op OK.
En dat zou het moeten zijn.

Nog veel suc6:thumb:,
Simon

Bijlagen

• afb1.jpg
    afb1.jpg
    46,1 KB · Weergaven: 570
Laatst bewerkt:
Bedankt weer voor je reactie Simonneke. Ik heb het vandaag uitgeprobeerd en de datum wordt 'statisch' om het zo even te zeggen. De tabel bestaat uit verschillende data. Door jou bovenstaande oplossing, blijft die datum staan. Deze moet mee veranderen met de data's die in de tabel staan.

Heb je nog meer ideeën? Ze zijn van harte welkom! :D

Laatst bewerkt:
Met \@ dd-mm-yyyy (zonder ") moet het lukken.

Laatst bewerkt:
Met \@ dd-mm-yyyy (zonder ") moet het lukken.

PS datum is enkelvoud, meervoud van datum is datums of data.
Data's is zoiets als twee keer meervoud:fietsens

Bedankt voor je reactie. Helaas heeft je oplossing niet geholpen, nog meer ideeën?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan