datumnotatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

treegkid

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2016
Ik wil etiketten maken waar o.a. de verjaardag op staat.
Ik haal de adressen van een excel file, waarop de datum wordt weergegeven als "18 jan".
Als ik mijn word document (etiketten) koppel (via afdruk samenvoegen) aan de excelfile wordt de datum weergegeven als 1/18/2016.
Hoe kan ik deze instelling wijzigen in bv 18-1-2016?
Ben benieuwd.
Groeten,
Geert

Je zal de datum even om moeten zetten in een andere kolom naar tekst. Als de datum in A1 staat bv zo

Code:
=TEKST(A1;"dd-mm-jjjj")

Die 1/18/2016 weergave is waarschijnlijk de in Word ingestelde standaard. Een datum is niks anders dan een getal. 18-1-2016 is 42387. Net als in Excel kan je in Word zelf bepalen hoe een datum wordt weergegeven:
WD.jpg

Ik weet zo niet of dat dan ook voor het samenvoegen geldt.

Als je gaat samenvoegen krijg je de datumwaarde mee, niet de opmaak. Ik voeg, als ik lui ben, en dat komt nog wel eens voor, vaakk eerst een standaard datumveld in met de gewenste opmaak. Daarna kopieer ik die opmaak (veldcode weergeven met <Alt>+<F9>) en plak die in het samenvoegveld.

Ik heb de oplossing van VenA toegepast en dat lukte in 1 keer. Super, bedankt!
Groeten,
Geert

Die oplossing heeft als nadeel dat je de opmaak niet meer in je Word document kan aanpassen, en je moet er je Excel bestand voor aanpassen, dus ik kies meestal voor de Word oplossing. Maar voor nu ben je geholpen. En daar gaat het om :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan