Datumpicker automatisch gevolgd door Enter

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlinder99

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik gebruik een textbox in een form waar een datum ingevoerd kan worden; de datum zorgt voor filtering van records in een onderliggende sub-form.
De datum kan met 'de hand' worden ingevuld, maar ook met de (standaard) datumpicker.
De datumpicker is perfect, op één ding na: hij wordt niet automatisch gevolgd door een return. Je kiest dus snel een datum uit, door erop te klikken, maar moet dan steeds weer op Enter of Tab drukken. Irritant.
Kan worden opgelost door een Me.Recalc in de OnChange event, maar dan kun je de datum weer niet met de hand invullen...
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Gebruik Access 2010

Een datepicker werkt (nu eenmaal) anders als typen in een tekstveld; bij een datepicker staat in één keer de goede datum er in, en bij de gebeurtenis OnChange kijk je naar het veranderen van tekst binnen een tekstvak. En dat gebeurt op basis van één enkel teken. Ik zou dus voor de Datepicker niet de OnChange gebruiken. Overigens is het een kwestie van gewennen, lijkt mij. Zo vind ik het ook irritant dat ze in Engeland nog steeds links rijden, maar ja, wat doe je daar aan? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan