datumpicker Word 365

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
L.S.

Ik gebruik in Word, via VBA, een datapicker op een User Form. Ik moest dit element/object toevoegen naast textveld, spimbutton etc. Werkte perfect, totdat we recent zijn over gegaan naar Office 365. Dat onderdeel blijkt niet meer te werken en dit afzonderlijk toevoegen lijkt ook niet te gaan; ik herken in ieder geval niet iets dat daar op lijkt.

Is hier een oplossing voor?

Schijnt inderdaad verdwenen te zijn uit de nieuwe suite. Probeer deze eens, zou ik zeggen.

Bedankt AccessGuru, dit is precies wat ik nodig heb. Binnenkort even goed voor gaan zitten om het goed te bestuderen en in te bouwen.

Hij demonstreert een aantal verschillende Datepickers. Ik zou zelf de simpele variant (Date A) gebruiken, want daar hoef je maar één keer te klikken. Bij de andere kies je eerst een datum en moet je daarna op OK klikken. Da's in mijn optiek één handeling teveel :).

Bij het uittesten van de demo genoemd door AccessGuru krijg ik helaas een foutmelding, zie afbeelding. De uitvoering hikt op 'Format' en 'Date' en wellicht op nog mee datumgerelateerde zaken. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Ik heb al geprobeerd bibliotheken toe te voegen, maar iets herkenbaars met 'datum' zie ik niet en na opnieuw Word opstarten zijn de geselecteerde blokken ook weer gedeselecteerd.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2021-12-17 210146.png
    Schermafbeelding 2021-12-17 210146.png
    28,6 KB · Weergaven: 22
Check de bibliotheken toch een keer na; er ontbreekt er inderdaad één :).

Het lukt me om uiteindelijk de zaak werkend te krijgen. Hiervoor moest ik een verwijzing uitzetten: Ontbreekt: Microsoft Windows Common Controls -2.6.0 (SP6). Wekt perfect, precies zoals ik het wil hebben in mijn sjabloon. Echter, als ik de betreffende onderdelen naar mijn document/sjabloon heb overgehaald, dan kan ik het niet opslaan: 'De bewerking is geannuleerd vanwege op uw systeem geldende beperkingen. Neem contact met de systeembeheerder op.' Er zijn echter helemaal geen beperkingen met opslaan of zo.

Zou het iets te maken kunnen hebben met dat de demo-datepicker in Compatibiliteitsmodus draait? Bij opslaan naar de moderne gewone omgeving gaan de macro's en Userform verloren. Het lukt dus uiteindelijk niet om de datepicker in mijn sjabloon te integreren.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2021-12-27 183238.png
    Schermafbeelding 2021-12-27 183238.png
    69 KB · Weergaven: 23
Op goed geluk het een en ander in mijn privéomgeving geprobeerd en daar lukte het wel. Toen naar de professionele omgeving (van 64 naar 32 bits) en het bleek te werken. En hert blijft werken. Opgelost dus.

Hartelijk dank voor het aanreiken van de oplossing!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan