• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums automatisch door laten lopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorediej

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2009
Ik ben in excel een urenverantwoording aan het maken. Nou heb ik per week een tabel aangemaakt waarin de werkdagen vermeld staan met activiteit. Nou wil ik ervoor zorgen dat ik bij elke nieuwe tabel die ik aanmaak de juiste datums komen te staan (zonder weekenden).

(Zie bijlage)
Zo heb ik voor elke nieuwe week meteen de juiste datums te pakken (zonder weekend).
Hoe doe ik dit?

Edit: Ik ben op de hoogte van het doorslepen van cellen. Ik zocht graag een manier om de weekenden weg te laten en daarna verder te tellen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zie voorbeeld: vanaf tweede tabel de data aangepast. Ook je weeknummer aangepast, wat korter kan als je 2010 gebruikt. Nu kun je gewoon een tabel kopieren en plakken.

Bijlagen

Oke bedankt, de weeknummers hebben alleen geen betrekking op de daadwerkelijke week vh jaar maar de week van het project.
Nou heb ik nog een vraag..
Stel ik wil alle totalen bij elkaar in een aparte kolom hebben.
Dus ik wil het totaal aan uren van week 1 (= cel G11), week 2 (=cel G21), week 3 (=cel 30), etc..
Is er een formule om aan te geven dat hij steeds de laatste cel in een tabel moet pakken? Dit omdat mijn tabbellen niet allemaal even groot zijn.

Ik kom steeds het woord totaal tegen, dus:
Code:
=SOM.ALS(B:B;"totaal";G:G)
met celeigenschappen
Code:
[uu]:mm
Deze eigenschappen zou ik trouwens op al je tijdcellen toepassen.

Oke dat werkt, maar ik krijg nu 1 totaalaantal van al mijn uren.
Wat ik wil, is in een tweede sheet (Uren Totaal) opgesomd per week het aantal uren.
Dus:

week uren totaal
0 20 (= het totaalvakje van de eerste tabel)
1 40 (= het totaalvakje van de tweede tabel)
2 42 etc
3 38 etc

Zie voorbeeld

Hey rdg, bedankt voor je oplossing.
Ik heb geprobeerd de formule iets aan te passen zodat ik er een mooie tabel van kan maken maar dan schijnt hij ineens niet meer te werken. Het schijnt alleen te lukken als ik mijn tabel linksboven (A1) begin.
Zou je het bij dit voorbeeld ook voor elkaar krijgen? (Even niet op de voorwaardelijke opmaak letten aub)

Bijlagen

Je was vergeten de formule in A op blad per week in te vullen en de vert.zoeken formule moest iets anders. Ik moest het bestand even zippen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan