• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums en cijfers verzamelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Als voorbeeld een bijgevoegd bestand.

Ik krijg het niet voor elkaar om datums en cijfers te verzamelen.
Ik heb het geprobeerd met een pivot table maar dat dat lukt ook niet.

Zoals in het voorbeeld heb ik een hele lange lijst met data en lege regels.
Ik wil de data verzamelen van de bezoekdatum (datum van je bezoek) en het cijfer dat voor het eten is gegeven.
Zie de schets in de sheet.

Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Bijlagen

Leuk probleem dit! Een mogelijke oplossing:
Code:
G2: =ALS.FOUT(DATUMWAARDE(SUBSTITUEREN(VERVANGEN(INDEX($A:$A;KLEINSTE(ALS(LINKS($A$1:$A$1000;20)="Datum van je bezoek:";RIJ($1:$1000));RIJ(A1)));1;21;"");".";""));"")
H2: =ALS.FOUT(INDEX($A:$A;KLEINSTE(ALS(LINKS($A$1:$A$1000;20)="Datum van je bezoek:";RIJ($1:$1000));RIJ(A1))-5);"")
Let op: matrixfuncties, dus afsluiten met Control+Shift+Enter.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ha, super.
Echter heeft mijn bestand 3000 regels!

Ik heb de formule aangepast van 1000 naar 3000 maar toch pakt ie dat niet.

Ook als ik na het aanpassen van de formule naar :

Code:
G2: =ALS.FOUT(DATUMWAARDE(SUBSTITUEREN(VERVANGEN(INDEX($A:$A;KLEINSTE(ALS(LINKS($A$1:$A$[COLOR="#FF0000"]3000;20[/COLOR])="Datum van je bezoek:";RIJ($1:$[COLOR="#FF0000"]3000[/COLOR]));RIJ(A1)));1;21;"");".";""));"")
H2: =ALS.FOUT(INDEX($A:$A;KLEINSTE(ALS(LINKS($A$1:$A$[COLOR="#FF0000"]3000;20[/COLOR])="Datum van je bezoek:";RIJ($1:$[COLOR="#FF0000"]3000[/COLOR]));RIJ(A1))-5);"")

en afsluit met Control+Shift+Enter gaat ie niet verder na regel 1000

Bovenstaande is correct.

Er is dus iets anders aan de hand. Is de opmaak van kolom A (dus na rij 1000) wel gelijk aan de eerste 1000 regels? M.a.w. staat het cijfer ook 5 regels hoger, staat de datum ook achter "Datum van je bezoek:", staat er nog steeds een punt achter de maand, is de opmaak van de datum hetzelfde, extra spaties of regels ergens etc.? Kan ik zo niet bekijken.

Dus... plaats een een vb-bestand met rijen 1500-1600 of zo.

Laatst bewerkt:
Hmm, ik denk iets met de opmaak.

Ik heb et bestand nu in 3 stukken verdeeld en ben er zo ook gekomen.

Hartstikke bedankt voor je tijd en inzet, echt super.:thumb::thumb:

En dan nog de vraag: heb je de formule wel ver genoeg doorgetrokken naar beneden?
Anders krijg je ook niet alle resultaten natuurlijk...

Yep, had ik gedaan.Maar geeft niet ik ben er zo ook gekomen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan