• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datums groeperen in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
beste,

ik heb een draaitabel met als kolomlabels de dagen van een maand... Kan ik op de een of andere manier de dagen laten samenvatten per maand, zodat ik een maandoverzicht krijg in mijn draaitabel ipv een dagoverzicht?

ben benieuwd...

groeten
spiesse

momenteel heb ik een groot deel van mijn te wensen resultaat... enkel geraak ik niet aan het aantal personen. Dit is wat ik zie in de draaitabel:

persoon x heeft 4 opleidingen gevolgd, maar mag maar geteld worden als 1 persoon...
persoon y heeft 3 opleidingen gevolgd, maar mag maar geteld worden als 1 persoon...

nu toont de draaitabel me 7 opleidingen, terwijl ik maar 2 personen mag hebben als resultaat...

helaas kan ik het desbetreffende bestand niet uploaden, het gaat over interne opleidingen en bevat meer dan 600 namen van werknemers...

de opzet van mijn draaitabel is de volgende: de deelnemers staan zowel in de rijlabels als in de waarden (weergegeven als aantal van deelnemers)... nu kan dit gezien worden als zijnde juist, maar ik zou graag een formule steken in het subtotaal, nl aantalarg... is dit mogelijk?

groeten,
spiesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan