• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums in cellen verdelen over juiste jaren

gebrook

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Goedemorgen,

Mijn omschrijving kan wellicht wat cryptisch overkomen, mea culpa daarvoor. Wat ik graag wil is dat ik in cellen (kolom B & C) een datum bereik zet (van – tot). Deze datums moeten in willekeurige volgorde ingevuld kunnen worden, dus niet chronologisch. Graag zou ik willen dat de datums die ik invul automatisch verdeeld worden over de jaaroverzichten (E&F H&I en K&L). De periode in regel 3 gaat van 2024 over in 2025, idealiter zou dit gesplitst worden zoals weergegeven in mijn voorbeeld.

Korter samengevat; ik wil graag dat de info van kolom B & C wordt ingevuld in de overige kolommen (het gewenste resultaat heb ik nu handmatig ingevuld)

Is dit technisch te realiseren?

Bijlagen

Begin met het verwijderen van alle samengevoegde cellen.

Het vorige is een advies waar elk weldenkend (Excel-)mens alleen maar achter kan staan.
Tegelijk is het hier niet strikt noodzakelijk om je vraag op te lossen, dus bij deze:

Bijlagen

U heeft beide 100% gelijk! Om Maxima te quoten : Hij was een beetje dom. ;)

Terug
Bovenaan Onderaan