• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datums in grafieken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rujensan

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
hallo

Ik heb een mooi tabelletje met liedjes en clips die gedownload zijn op bepaalde data en tijd. Nu wil ik daar mooie grafiekjes van maken. Bijvoorbeeld op welke dag (maandag, dinsdag, etc.) het meest gedownload word of van welke hub (kolom F). Maar ik heb moeite om text in grafieken te verwerken. Kan excel bijvoorbeeld tellen hoevaak er "maandag" staat en hoevaak "dinsdag" en daar een cirkeldiagram van maken? Of kan ik andere mooie grafieken uit dit bestand halen?

Rujensan

Slechts 1 antwoord: draaitabellen! (Engels: pivot table) en de bijhorende draaitabelgrafieken! (Engels: pivot chart). In het begin wat zoeken, maar het betaalt zich dubbel en dik uit, ik beloof het je.

Wigi

Ik heb de draaitabellen gevonden. Het ziet er allemaal redelijk ingewikkeld uit, maar ik zal er eens even mee spelen. Het ziet er iig ook veelbelovend uit.

Dankjewel

Rujensan

kijk, dat helpt :)
Ik ben al een heel eind en al aardig wat mooie grafieken en tabellen komen er uit, maar nu is er nog iets. Ik heb kolom D nog niet kunnen gebruiken. Is er een manier waarop ik die kolom kan samenvatten van bijvoorbeeld 0:00:00 tot 3:00:00 enzo? Dan zou ik met de draaitabellen ook leuk kunnen kijken hoelaat er vooral gedownload wordt.

Rujensan

Hang anders je bestandje eens bij, weliswaar gezipt. Werkt een stuk makkelijker.

hier is mijn bestandje, ondertussen al met een paar grafiekjes en tabellen. In blad 1 staan de kale gegevens.

Rujensan

Bijlagen

Dat ziet er zeer cool uit :D
De "zoeken" optie was mij nog onbekend.

Dankjewel voor je hulp, mijn vragen zijn beantwoord :)

Rujensan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan