• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums koppelen aan productnummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strikske

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Ik ben bezig met een stageopdracht waarin ik de doorlooptijd moet meten. Ik heb uit het bedrijfssysteem alleen de gegevens wanneer het besteld wordt, wanneer het gemaakt wordt, wanneer op de expeditie. Helaas beschikt het bedrijfssysteem niet over een functie om de doorlooptijd uit te rekenen. En de gegevens staan niet op volgorde want het product kan ook uit de voorraad komen.

Wat nog een bij komend probleem is dat ik geen unieke sleutel kan creeren zodat ik niet verticaal zoeken kan gebruiken want er wordt geen ordernummer gebruikt maar alleen het klantnummer en productnummer wordt ingevoerd.

Ik kan wel product voor product afgaan maar dan ben ik nog weken bezig. Ik hoop dat iemand een tip heeft of misschien een formule. Alvast bedankt.

Strikske,

Een logistieke Stage? Misschien dat ik je kan helpen. Zou je mij kunnen vertellen tussen welke 2 kolommen je de doorlooptijd wilt berekenen(tussen de datum van besteld en datum van expeditie)?

En met welk programma werken jullie op stage, heb namelijk hier ook iets in ons programma toegevoegd om de doorlooptijd te berekenen. Doe zelf ook logistiek.

Ik zou graag de doorlooptijd tussen het bestel moment en expeditie willen weten.

En het bedrijfssysteem is compleet opgebouwd uit Acces en hier snap ik heel weinig van om hierover vragen te stellen.

Alvast bedankt voor je hulp.

Zou je het acces bestand toe kunnen voegen?

Hoe haal jij de gegevens op van Access naar Excel?

Dit is helaas niet mogelijk ivm geheimhouding.

Ik doe dit bij Acces naar het juiste scherm en dan bestand, exporteren, exporteren als excel bestand.

Ik neem aan dat je met de juiste query in Access ook de doorlooptijd kan berekenen.

Wat Finch aangeeft is idd mogelijk. stel deze vraag eens op het Acces forum, of bel/mail microsoft hier over(heb ik ook eens gedaan en willen graag helpen).

Ik heb helaas geen tijd om jou op dit moment te helpen, en zonder een bestand/voorbeeldbestand kost het me te veel tijd. Wil je graag helpen mja...

Jah wanneer ik deze kennis bezit waarschijnlijk wel. Ik heb overlegd met de systeembeheerder hij heeft pas over 2 weken tijd maar ik zou dit eerder willen hebben en het was heel moeilijk. Dit programma is geen standaard Acces programma. Ik heb mijn studieboek( werkboek Access 2003 door Maya Bunschoten) gebruikt maar dan kan ik er nog geen wijs uit.

Daarom heb ik de gegevens over gezet in excel zodat (wat ik dacht dat dit kon) ik het met verticaal zoeken kon oplossen. Ik heb geprobeerd een unieke code te creeeren door het nummer van de klant en het product te koppelen, maar wanneer de klant de zelfde producten op een andere datum weer besteld kan dit weer niet. Ook heb ik gekeken of het mogelijk was de zelfde volgorde te creeeren maar dit kan ook niet omdat niet alles in volgorde gemaakt wordt en anders wordt in gescand.

Je hebt al een voorbeeldbestandje gepost, maar kan je ook eens een voorbeeld uitwerken (met de hand) van wat je tracht te bereiken. Liefst een vb. dat representatief is voor anderen.

De reden voor deze vraag is dat het gewenst resultaat me nog niet helemaal duidelijk is.

Heey Mensen hartelijk bedankt dat jullie er naar wilden kijken,

Ik heb het over een ander boeg gegooid, ik heb na wat stoeien met Draaitabellen toch een richting gevonden. Het duurt nog wel ff maar ik kom met het juiste resultaat

Gr Strikske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan