• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums na verstrijken laten optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dion2000

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Beste forumleden,

Ben nieuw op het forum en kwam via een zoekmachine hier terecht, zag dat er veel vragen over o.a. excel beantwoord worden en hoop dat jullie mijn vraag wellicht ook kunnen beantwoorden.

Ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een excelsheet, deze moet allerlei zaken automatisch doorrekenen, nou zit ik met het volgende probleem:

Mijn collega's vullen zelf data in wanneer zij een gesprek hebben, deze data liggen in de toekomst, het idee hierachter is om het aantal gesprekken te tellen op basis van de datum, deze datum mag echter pas doorrekenen als die datum verstreken is. Ik zal proberen het met een voorbeeldje te laten zien:

Collega: Klant: Datum
Jan haan................Pieter Hendrik......29-10-09
Jan haan................Dirk Vos..............01-11-09
Totaal aantal gesprekken:..................1 --> moet 01-11-09.. 2 worden

Vandaag is het 30-11-09, dus hij moet vandaag tellen dat er 1 afspraak in het verleden is geweest. Het moet echter nog wel altijd mogelijk zijn om de datum te wijzigen als de klant niet zou komen opdagen en de telling moet daardoor dus ongedaan gemaakt worden.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Dion Grondel

Laatst bewerkt:
met de formule:
Code:
=AANTAL.ALS(bereik met data;"<="&VANDAAG())

p.s. ik denk dat de 29-11-2009 in jouw voorbeeld 29-10-2009 moet zijn, toch:confused:

Thnx

Hey Jongens,
Bedankt voor de formule, het werkt nu.
Haha ja sorry, zit al vooruit te denken aan vakantie haha ;).

Groeten Dion

Beste Dion2000 ;)

Kan je dan de vraag op opgelost zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan