• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums selecteren uit lijst op basis van datum van vandaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefaan1979

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Beste iedereen,

ik heb geprobeerd een soort reportingtooltje in mekaar te steken, maar aangezien ik niet thuis ben in VBA ben ik er niet echt geraakt.

(zie voorbeeld)
op de sheet "Projects" wil ik een lijst kunnen aanleggen van een aantal projecten (maximaal 40)
op de sheet "Milestones" wil ik per project de milestones (zeg maar de cruciale data) aanleggen

so far, so good,

maar nu; op de sheet prints wil ik per project een bepaalde fiche creëren, zodat het makkelijk afdrukbaar wordt, nu voor de meeste parameters lukt dat (met vlookups).
Maar ik zou ook graag de drie milestones weergeven die het dichtst bij vandaag liggen per project (in feite 6, 3 in het verleden, 3 in de toekomst), en dat op drie verschillende lijnen, zonder dat 2x dezelfde verschijnt (met als bijkomend probleem dat het wel eens zou kunnen dat 2 milestones dezelfde datum kunnen hebben)

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
(tips om de bestaande opbouw te verbeteren zijn uiteraard ook altijd welkom)

In ieder geval bedankt,

mvg,
Stefaan.

Bijlagen

in B10-12 heb ik de rijnummers, waar de recentste voorbije 3 milestones voor "student kick off" staan, neergezet. Let op, dit zijn matrixformules (dus afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER) en omdat ik niet wist wat je ernaast wilde heb ik maar even snel verschuiving gebruikt voor de andere gegevens

Op gelijkaardige manier kan je de andere 3 vinden

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan