• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datums selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZIPPO_2

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
Ik heb het forum eens doorzocht maar vond niet direkt een oplossing voor mijn probleem.
In kolom A heb ik drie dagen (vb ma, di en do)
In kolom B, C, D enz staan telkens 2 of 3 maanden
Onder de maanden is het de bedoeling dat alleen de dagen vermeld in kolom A worden vermeld van die maanden.
Ik werk met Excel 2007
Bijgevoegd is een voorbeeld

Bekijk bijlage datum selectie.xlsx

Hoi Zippo,

Mag ik vragen waarom je het op zo'n omslachtige manier wilt neerzetten?

Tweede vraag, wil je met de uitkomst gaan rekenen?

Het is de bedoeling dat ik enkel de aanwezigheidsdagen (in dit vb ma di en do) in de kolom heb staan niet alle dagen van die 2 maanden.

Om op je tweede vraag te antwoorden neen het is niet de bedoeling om met de uitkomst te gaan rekenen.

Zippo,

Ander idee:

In cel A1 typ je de dag.. Bijvoorbeeld Woensdag. In A2 Donderdag.
In cel B1 typ je de bijbehorende datum. 21-12-2011, In B2 dus 22-12-2011.

Alle 4 de cellen selecteren, en naar beneden doortrekken tot waar jij de datum wilt..

Dan druk je op CTRL+A (Alles selecteren..)
Ga naar "Zoeken en selecteren" -> "Selecteren speciaal" -> "Alleen zichtbare cellen"-> Oke.. (Zoeken en selecteren zit meest rechtsboven aan als grote knop..)

Dan Autofilter boven de dagen zetten.. Dan dagen wegfilteren die je WEL wilt houden..

Dan rijen selecteren, en met rechtermuisknop verwijderen..

Dan staat het er ook :-)

Laatst bewerkt:
P.s. Daarna kun je Kolom A natuurlijk verwijderen..

En zou je bijvoorbeeld bij celeigenschappen de datumweergave kunnen veranderen naar "ddd dd mmm jjjj" Of iets dergelijks..

Het is niet helemaal zoals ik het in gedachten had maar hier kan ik toch al mee aan de slag. Bedankt in ieder geval om jullie tijd hierin te steken. Ik ga de vraag voorlopig nog niet afsluiten mss komt er nog iets uit de bus
Grtjs
Zippo_2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan