• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums snel kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelrookie1996

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2020
Hi iedereen,

Momenteel probeer ik een overzicht te creëren van orders en hun leverdatums. Ik wil hiervoor een werkblad met kolom A, de ordernummers, en kolom B de leverdatums zodat elk ordernummer gekoppeld is aan de leverdatum. Helaas genereert het ordersysteem een overzicht met per datum een lijst van ordernummers (zie afbeelding). Omdat het meer dan 10.000 orders zijn is het veel werk om deze datums steeds handmatig door te kopiëren. Heeft iemand een idee hoe ik op een snelle manier Excel de datums kan laten door kopiëren?

Alvast vriendelijk bedankt.

Screenshot_12.jpg

Niet zonder voorbeeld document.
En wat het het nut van meerdere kopjes Ordernr. en meerdere keren hetzelfde ordernummer met dezelfde datum?

Laatst bewerkt:
Toelichting

Bedankt voor de snelle reactie. Bij dit bericht heb ik het excel bestand gestuurd. Het woord ordernummer stond er steeds bij omdat het ordersysteem dit zo heeft genereert. Ik heb deze eruit gehaald. Via de arcering is steeds te zien waar een nieuwe datum begint. Alle ordernummers tussen 2 arceren hebben de leverdatum die in de kolom ernaast staat aangegeven. Mijn concrete vraag is hoe ik deze snel door kan trekken zodat elk ordernummer de datum in de kolom ernaast heeft staan.

Laatst bewerkt:
gebrik de volgende stappen

1. Selecteer kolom B
2. Druk F5
3. kies knop Speciaal
4. Selecteer optie "Lege waarden" en klik OK
5. in eerste actieve cel toets = en dan klik de eerste cel daarboven met datum
6. Druk tegelijk CTRL + ENTER

alle lege cellen krijgen nu een verwijzing naar de cel er direct boven en zal dan een datum bevatten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan