• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums totaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

anthony72

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2009
Goedendag,

Is het mogelijk om een draaitabel datums bij elkaar op te laten tellen?

Ik heb een data dump waar ik niets in kan/wil veranderen. Echter laat de data dump per medewerker alle werkzaamheden die hij op een dag heeft gedaan zien.
Dit betekent dat bij een naam meerdere keren dezelfde datum voor zijn naam heeft staan. Ik een draaitabel wil ik alleen zien hoeveel dagen de medewerker aanwezig is geweest.

1 taak op 1 dag = 1
3 taken op 1 dag = (ook) 1

Ik hoop dat ik het bijgevoegd voorbeeld wat duidelijker kan maken.Bekijk bijlage Voorbeeldbestandje.xlsx

Sleep de naam naar het vak links-onder van de draaitbel en de datum ook. Sleep de datum ook naar het vak rechts-onder. Zorg dat Excel de datums in het rijveld niet groepeert (rechts-klik, groeperen opheffen)

Sleep de naam naar het vak links-onder van de draaitbel en de datum ook. Sleep de datum ook naar het vak rechts-onder. Zorg dat Excel de datums in het rijveld niet groepeert (rechts-klik, groeperen opheffen)

Dank voor je reactie Jan Karel.
Heb je eventueel een voorbeeldbestandje voor me? Als ik jouw stappen volg dan kom ik niet op de juiste uitkomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan