• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datums uit een lijst zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

whikke

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
ik zit een beetje vast me de voorwaardelijke opmaak en een formule

de voorwaardelijke opmaak:
ik heb een lijst met datums en zou graag op een andere lijst een voorwaardelijke opmaak zetten die de datums in een kleurtje zet als ze ook in de eerste lijst staan

een formule:
naast de eerste lijst staan een aantal namen
het is de bedoeling dat de namen die naast een datum in de eerste lijst staan ook naast de datum in de 2de lijst komen
aangezien er in de eerste lijst soms 2 keer dezelfde datum staat met een andere naam achter kan dit niet met vert.zoeken

alvast bedankt,
Andy

deze formule geeft maar 1 van de verschillende namen uit de eerste lijst weer en het is de bedoeling dat alle namen bij die datum uit de 2de lijst komen

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij 12 en 18 december zie je toch twee namen staan?

oei sorry had totaal niet door dat er een bijlage stond

maar ik krijg de formule niet echt van toepassing op mijn document

ik heb gezien dat er bij de zoeklijst bij de personen ook een formule staat

is dit hiervoor noodzakelijk?

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb de formule:
=SPATIES.WISSEN(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2&"-1";zoeklijst;3;0);"")&" "&ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2&"-2";zoeklijst;3;0);" ")&" "&ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2&"-3";zoeklijst;3;0);" "))
ingevuld maar deze werk niet en hoe ik hem ook probeer aan te passen het lukt niet

andy

Laatst bewerkt:
De naam zoeklijst verwijst naar:

Code:
=Blad2!$A$1:$C$20

Naam is gemaakt met formules => naam bepalen.

Kijk eens of je hier mee geholpen bent.

Onderstaand de aangepaste formule

Code:
=SPATIES.WISSEN(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2&"-1";Blad2!$A$1:$C$20;3;0);"")&" "&ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2&"-2";Blad2!$A$1:$C$20;3;0);" ")&" "&ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2&"-3";Blad2!$A$1:$C$20;3;0);" "))

Laatst bewerkt:
ik heb mijn lijst met namen en datums ook een naam gegeven en deze staat op het zelfde blad
dan heb ik ipv zoeklijst mijn lijst erin gezet en het werk nog niet
ik krijg geen bericht van een foute formule maar de cellen blijven gewoon leeg

Andy

Dan plaats je eigen bestand eens, ontdaan van gevoelige info.

Dan kunnen we er ook gerichter naar kijken.

ik kan geen enkel bestand uploaden blijkbaar
ik kan het bestand selecteren, op uploaden klikken en dan lijkt het te uploaden maar het staat niet in de lijst

een andere manier om het je te kunnen laten zien?

En welke gegevens uit welke cellen dienen met elkaar te worden vergeleken / gematcht.

In welke cel heb je de vert.zoeken formule staan?

de plaatsnamen zoals henerthout, Beerzel, Mechelen, ...
deze zouden in de samengevoegde cellen naast de lijst met alle verschillende zondagen (met de gele achtergrond) moeten komen naast de overeenstemmende datum

ik had al een voorbeeld ter beschikking van "robdgr" maar hoe ik de formule ook aanpaste het werkte niet

ofwel bleven alle cellen leeg, ofwel kwam er telkens maar 1 plaatsnaam achter terwijl er bij 1 datum 2 plaatsen horen zoals met Herenthout en Beerzel

andy

Heb je de verborgen kolom gezien? Zal anders morgen wel even kijken.

Laatst bewerkt:
met de oplossing zoals robdgr aangaf (zie bijlage)

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($U65&2;oeldere;3;0);"")

Kolom AJ kan eventueel verborgen worden.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

heel erg bedankt
je hebt mijn probleem opgelost

hartelijk dank
andy

Graag gedaan.

Zet je de vraag dan ook even op opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan