• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aero
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Aero

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2005
Hallo,
Ik zoek naar een oplossing voor volgende situatie:
Ik heb een datum in cel a1 die de actuele datum weergeeft per keer de file geopend wordt.
(Datum Now).
Vervolgens heb ik een andere cel die in de tijd verder, een limiet stelt om een probleem opgelost te zien. Ik zou willen dat een derde cel het verband legt tussen de 2 op volgende manier.

Vb. We zijn vandaag 12 Jul 2006. Een probleem krijgt 10 dagen krediet alvorens opgelost te zijn. Wanneer ik cel 3 bekijk moet ik aflezen hoeveel dagen er nog OPEN te gebruiken staan. Tevens wil ik een voorwaardelijke opmaak instellen die in 3 kleuren gaat aangeven hoe de situatie ervoor staat.
Wanneer van die 10 dagen 4 dagen opgebruikt zijn, wil ik in de 3de cel het getal 6 zien op een oranje achtergrond. (van 10 tot 7 was dat nog groen als achtergrond). Vanaf ik 8 dagen zie in de cel moet deze een rode achtergrond hebben.

Hoe tover ik dit in elkaar?:o

Met dank voor de bereidwilligen onder jullie.:thumb:

Groeten,
Aero,
Http://users.pandora.be/dkaviation

Zit nog met één probleempje...

Aero teruggestuurd, met mijn tabelletje.

Bijlagen

En wat is het probleem dan wel? Ik moet er waarschijnlijk naast kijken... :(

In mijn tabelletje staat de limiet op 15/7 de actuele datum op 12/7 en de teller op 2.
Dit zou 3 moeten zijn.
Kan hij ook in MIN waarden aangeven???

Thx
:thumb:

Aero

gebruik

=AFRONDEN.NAAR.BOVEN(F11-B8;0)

in G11

Wigi

Aero,

Zet in B8
=VANDAAG()
en de oorspronkelijke formule in G11 geeft 3.

Thanks voor beide antwoorden.
Dit werkt idd.

Kan hij ook verder tellen in een MINUS status?

Aero zei:
Kan hij ook verder tellen in een MINUS status?

Ja dat kan. Luc's suggestie is ook goed, ik ging ervan uit dat ik niet de gegevens mocht wijzigen.

Wigi

:thumb: :D
Geweldig....
Het werkt dus....

Bedankt guy's.
;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan