Datumstelling is ineens gewijzigd, ook komma's in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

yolandal

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Hallo,

Sinds kort is de datumstelling op mijn pc gewijzigd naar b.v. 2009/01/04. Dit is dus niet 1 april, maar 4 januari. Dit geldt voor alle data functies als in Outlook met de Agenda en de data van mailberichten. Ook zie ik in Excel dat de data in mijn documenten is gewijzigd van 10-apr-08 naar 10/apr/08, en is de komma van de centen in bedragen nu een punt geworden.

Ik heb al in de instellingen gezocht maar kan geen optie vinden om dit terug te zetten. Ik heb ook niets gewijzigd wat dit kan veroorzaken.

Wie weet hoe dit komt, zijn er nog meer mensen die dit hebben? Ik vind het nogal hinderlijk om de data vooral in Outlook achterstevoren te lezen.....

Wie kan mij helpen? P.s. ik werk met XP en Office 2003.

Groetjes, Yolanda

Laatst bewerkt:
Kijk even bij configuratiescherm > landinstellingen of daar "Nederlands" staat.....

Dank voor de tip! Hij stond al op NL, alleen de instellingen bij de tabbladen voor de data enz. stonden anders, en deze heb ik niet gewijzigd. Ik heb nu de data weer goed, alleen blijft de punt i.p.v. de komma toch in Excel staan, terwijl ik dit ook heb aangepast....

Staat dit vinkje er ook bij Extra > Opties in Excel?
attachment.php
]

Bijlagen

• excelinstelling.jpg
    excelinstelling.jpg
    54 KB · Weergaven: 58
Goeie tip, die had ik nog niet gezien. Hij stond wel op 'systeem' maar ik heb nu het decimaalteken handmatig gewijzigd in een komma, en JA, het werkt weer!
Wat kan je toch veel tijd kwijt zijn met dit soort l***lige stomme dingen. En ik weet nog niet wat nou de oorzaak was, ik wijzig nooit wat aan m'n instellingen.... misschien een bug in een update ofzo....

DANK !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan