Datumveld met 25 minuten ophogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wennekes

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Berichten
19
Tijdveld met 25 minuten ophogen

Beste mede ontwikkelaars:

Ik heb in het verleden wel eens wat ontwikkeld met acces en ben het nu weer aan het oppakken met het maken van een eenvoudige planning database.
Ik heb een standaardtabel voor afspraken gemaakt en daar moet een tijd in worden gevuld voor de volgende afspraak. De eerst afspraak begint bijvoorbeeld om 08:00 en staat al in de tabel. wanneer ik in het subformulier waar de afspraken getoond worden op een nieuw veld druk zou ik eigenlijk automatisch de nieuwe afsprakentijd (08:25) in willen laten vullen.
Wat ik ook zou willen is voor elke nieuwe dag waarmee ik begin een vaste begintijd (dus 08:00) in laten vullen.

Wie wil zo vriendelijk zijn mij hierbij te helpen? :eek:
 
Laatst bewerkt:
Beste zRowix,

hartelijk dank voor je reactie.
Ik heb je voorstel (+0:25) als standaarwaarde ingevuld in het veld 'Tijd' van de tabel 'Afspraken'. Vreemd genoeg geeft het veld wanneer ik een volgend record invoer steeds de tijd 06:00 als vaste waarde mee. Dit is niet de bedoeling. De bedoeling is een planning voor patiënten voor elke dag in te voeren. De eerste patiënt wordt om 08:00 verwacht, de volgende (record) om 08:25 en dan weer de volgende (record) om 08:50 etcetera. Elk volgend record moet dus precies 25 minuten later als vulling voor het veld 'Tijd' krijgen. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. :eek:
 
Als standaardwaarde ??

Wat voor een soort veld is het met wat voor een notatie ??

ik denk dat je het volgende moet doen:

Schrijf een stukje vba die kijkt of er in de tabel afspraken een afspraak is op de geselcteerde dag.

zo niet is de std waarde 8:00 zowel is de hoogste tijd + 25 minuten de nieuwe advies begintijd.

als je dit niet direct lukt in vba probeer dan eerst een query te maken kijk eens op http://www.fontstuff.com/access/acctut01.htm voor hulp met datum query's als dit gelukt is kun je eventueel om te beginnen te proberen deze code via het statement docmd.runsql uit te voeren zodat je niet de query hoeft te laten staan.

Probeer het eens lukt het niet post je db dan eens kan ik je misschien op weg helpen
 
Beste zRowix,

Dank je wel voor deze hints, ik ga er eerst mee aan de slag en kijk hoe ver ik kom.

Voor de zekerheid heb ik alvast de file bijgesloten.
De bedoeling is het volgende:
Formulier: Afspraken selectie therapeuten.
Wanneer je in dit bijvoorbeeld het derde record = Els selecteer, zie je in het subformulier 2 records staan.
Hier moet dan een nieuwe afspraak worden ingevuld en zou als begintijd 11:20 moeten krijgen.

OPGELOST! door een stukje vb code te schrijven is dit opgelost.
Wanneer iemand de code wil weten, stuur mij maar een email en je krijgt het.
 

Bijlagen

  • zRowix1.zip
    30,7 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan